Byggtråd Moto Martin GSX1100

BakkerSuzuki

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Landet
Hoj
Nico Bakker 1985
Härligt att fler gamla specialare kommer ut på vägarna.
I bodar och lador gör dom ingen nytta :)

Har du börjat koppla M-uniten? Jag har beställt en oxå.
Om du har börjat, hur verkar den?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Haha, pro:n har jag också suktat efter ett tag. Nu lutar jag mer åt deras chronoclassic, får se var det slutar :p
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
PRO kan du vara själv, gubbjevel... :mad:

Hade tyvärr inte tid att hälsa på hos Andersson, hjälpte en kompis att flytta hela dagen.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Så vackert det kommer bli. Blir tårögd!

//Panos
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
ISR har jag bara sett en gång och det var en svensk regad med Honda CB1100 motor på Isle of Man 85! BILDER om det går tack?
 

GS1000

Medlem
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GS1000, Moto Martin gsx, rd350, sr500, Moto Bianchi Stelvio 250, cb1300sa och TT350
Jag är klar med elsystemet, tänkte ta lite bilder på tisdag och posta här. Mitt system är lite omfattande efter som jag inte har m-button och dessutom har både Veypor-instrumentet och Dyna 2000. För att ytterligare komplicera saker så konstaterade jag efter att ha pratat med bilprovningen att hojen inte går igenom med xenonljus varför jag har ett parallellt "besiktnings system" för lyset. I övrigt tycker jag att m-unt är kanon! mitt tips till dig är att använda m-button samt att köpa kabelhärvan direkt från Motogadget.
 

BakkerSuzuki

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Landet
Hoj
Nico Bakker 1985
Kul att höra att du är nöjd.
Jag har beställt en M-button samt en M-lock oxå.
M-lock har jag använt på ett par andra hojjar som jag har dragit nytt elsystem på, en trevlig sak det med.

Varför tycker du att man ska köpa deras kabelhärva?
Jag tycker den innehåller för få färger på kablarna.
 

GS1000

Medlem
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GS1000, Moto Martin gsx, rd350, sr500, Moto Bianchi Stelvio 250, cb1300sa och TT350
Jag gjorde det inte och ångrade mig, du får alla rätta färger i rätt kvadrat och dessutom kostar det mindre än att köpa kabel från tex. elfa
 

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
Ser mycket bra och trevligt ut!:tummenupp:tummenupp
Kul att kronorna verkade passa som de skulle
Ser fram emot att se det färdiga resultatet!
//Micke
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
För de som ev kunde ha intresse av det lämnar jag här dagsaktuell kontaktinformation till MotoMartin konstruktören och rambyggaren Georges Martin. Han går trots att han är fransos bra att kontakta på engelska!

Georges MARTIN
31 Rue de la mairie
44470 MAUVES sur LOIRE
Pays de la Loire
FRANCE
Tel: +33 2 40 25 08 19
Tel: +33 6 86 92 21 19
Email: georges.martin11@wanadoo.fr
 

GS1000

Medlem
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GS1000, Moto Martin gsx, rd350, sr500, Moto Bianchi Stelvio 250, cb1300sa och TT350
Elsystem

Efter att alltid ha haft gammelhojar så har jag för länge sedan tröttnat på konstrande elsystem och bestämde mig för att detta ska göras från grunden.



Det ser lite rörigt ut men allt är märkt och allt fungerar!
!
 

GS1000

Medlem
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GS1000, Moto Martin gsx, rd350, sr500, Moto Bianchi Stelvio 250, cb1300sa och TT350
Allt på plats

Det var inte helt lätt att hitta plats för alle bitar, den gamla batteriboxen får inte plats med den nya svingen på plats så att att Shoraibatteri med specialbyggd batterihållare som ryms mellan ram och stötdämpare var nödvändigt. Laddregulatorn är en Shindengen herre jösses variant som förhoppningsvis inte dödar batteriet. Notera även egenhändigt snickrade gasvajrar.

 

GS1000

Medlem
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GS1000, Moto Martin gsx, rd350, sr500, Moto Bianchi Stelvio 250, cb1300sa och TT350
Och så här ser instrumenteringen ut, den nedre bilderna är på instrumenteringen på min RD.





 

GS1000

Medlem
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GS1000, Moto Martin gsx, rd350, sr500, Moto Bianchi Stelvio 250, cb1300sa och TT350
Stilstudie sladdsallad



- - - Updated - - -

Mycke sås kommer den att dra!

 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Ser intressant ut! Förlåt mig min fråga och ta absolut inte detta som nån form av kritik utan jag är uppriktigt nyfiken på varför du valt att inte bara löda kablarna innan inkopplingen i plintarna? Jag är inte nån el-snubbe som du nog förstår men jag har verkligen inga bra erfarenheter av denna form för stick! Du vet vibrationer, fukt och skit! Når det gäller bensinkranen vill jag nog rekommendera dig att skruva isär rörkopplingarna och ge dem en klick gänglim eller gängtättning då dessa oftast läcker och använd absolut aldrig gängtape !
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top