Kurben
Öhh vadå?
Jo, det händer saker trots att jag inte skriver här... Men tiden är inte på min sida riktigt. Tänkte provköra på lördag, och ska det lyckas har jag en del att stå i
Här visar jag stolt upp en plugg till vattenpumpshålet. Det är helt enkelt en kapad vattenpump med ett påsvetsat lock.
Edit: För er som inte läst de tidigare inläggen så kan det vara bra att förklara att pumpen tas bort och ersätts med en elektrisk eftersom det är ont om plats.
Jag ser en sak på bilden som är ajja bajja!!! Den flytande packningsmassan du har använt i en alldeles för stor riklighet har krypit ut till små blå korvar!!! Det gör dom även innanför toppen och lossnar sedan för att därefter åka runt i oljan och täppa till oljekanlerna!!! Innan du startar och kör motorn något mer så måste du fixa detta innan haveri.
Angående autodekompen så ska det finnas på orginal kamaxeln på 640 och 625 som har elstart. Byter man till "race kam" eller 660 kam så förlorar man detta har jag för mig, inte helt hundra på det. Gör den definitivt mer svårstartad.