Elffors
Tibnor är min speedshop...
- Gick med
- 21 Aug 2008
- Ort
- hemma
- Hoj
- , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hur bär man sig åt att få tätt vid spacer imellan topp o cylle? Kör man toppackning alumplåt toppackning? Eller bara aluminiumplåt eller kopparplåt? På en KTM 675a för 8 år sedan provade vi en 2mm kopparplåt endast,,vart faktist helt tät.(ej turbo)..Men det var ju en cylinder och då har man ju bättre runtom press.
Vet ej. men marklund hävdade att det skulle funka med aluspacer med delad packning på var sida ,limmad med ett special klister han hade.
Att motorn inte skulle klara 250 på slangen är så vitt jag vet bara teorier. jag har inte funnit några fakta att det inte skulle gå. Däremot så verkar kopplingen vara svagpunkt samt den icke obetyliga tendensen att skära ihop
vid wheelning, vilket skulle kunna vara en anledning att ta det lungt med effekten. någon , kommer inte riktigt ihåg vem, hävdade att han hade 266hk "på slangen" utan motorproblem
Jag hittade det!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76604&page=2
Last edited: