2081137 jobbigt att "bara" jobba heltid....
har full respekt för alla som inte kan lägga 4000 per månad på hojförsäkring...låter helt
Horneten ger mycket bus per krona tycker jag, i synnerhet med IF´s Hondaförsäkring. Jag testade det mesta naket 04 när jag köpte nytt...då blev det en Yamaha FZ6 Fazer (den nakna utan en massa plast) men Horneten var finalkandidat. Hojarna är lika i mycket (de ligger båda i försäkringsklass 5 fö), samma andas barn men jag tyckte FZ6an såg och kändes modernare rakt igenom. Registret är dessutom bredare (för att vara en rad 600), med Horneten var det ett jävla varvande innan det blev någon riktig fjong i motorn. Dessutom satt jag lite lattjo på Horneten, det var något med vinkeln tank/soffa som "familjelyckan" inte gillade, rätt obehagligt faktiskt, inte minst vid inbromsningar
Begränsningarna för hojtypen är uppenbara, de är inga hojar du ligger och kör långt på. Att marscha i 140-150 går men är rätt tröttsamt. Det är i stan och på kurviga småvägar hojarna hör hemma och då kan man ha riktigt kul.
Om du tittar på nakna street 600 så finns det mycket att välja på. Kawa har ju sin nya ER-6, Suzuki har FZ6-klonen GSR 600 (testas i senaste numret ab Bike) och så finns ju läckra Monster 695 om man vill åka italiensk twin.