Byta bakdel på 900rr -97

SpeedyBamse

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
Cbr 900 rr
japp då kommer lite bilder..
som synes passar R1:a sadeln mkt bättre dock måste fästet kapas som man ser på några bilder, märkte även att nedre tankfästet inte stämmer (naturligtvis) när man höjer baken.

Jag har kommit så långt att jag kommit på att man måste bygga om hela bakramen för att få plats med undertailen. har köpt 6 meter alurör som jag hoppas räcker...lägger in lite egna bilder snart...Mvh Björn Ps. landet kommer visst få 2 gula blades med r1 bak:)...

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Jag har kommit så långt att jag kommit på att man måste bygga om hela bakramen för att få plats med undertailen. har köpt 6 meter alurör som jag hoppas räcker...lägger in lite egna bilder snart...Mvh Björn Ps. landet kommer visst få 2 gula blades med r1 bak:)...

hehe jasså de låter bra.. men ja kommer bara köra med kåpor denna sommar sen bli de Street Fighter och då kommer nog tanken bytas till svart eller grå.
Kommer även göra en egen undertail så ja hoppas den får plats.

ser fram emot bilderna :)

SpeedyBamse

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
Cbr 900 rr
hehe jasså de låter bra.. men ja kommer bara köra med kåpor denna sommar sen bli de Street Fighter och då kommer nog tanken bytas till svart eller grå.
Kommer även göra en egen undertail så ja hoppas den får plats.

ser fram emot bilderna :)

Oki men jag hade tur å fick tag i plast, sadlar , undertail å en ny bakram att skära i...ska fixa lite bilder i veckan, tror de kommer bli mycket bra...lycka till med ditt bygge!!=)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år