SoLdIeR_boy
push it to the limit
- Gick med
- 25 Aug 2007
Tack för alla svar.. har bara en sista fråga nu. när jag pumpar från ventilen upp så ska man väl inte pumpa med handtaget medans eller ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för alla svar.. har bara en sista fråga nu. när jag pumpar från ventilen upp så ska man väl inte pumpa med handtaget medans eller ?
Nej...rör inte handtaget , utan se bara till så att det finns plats i koppen när du trycker vätskan bakvägen , så den inte rinner över o skadar lack. Man får tömma den med jämna mellanrum...
Hoppas det fixar sig.
Tänkte annars tipsa om en annan plats som det ofta fastnar några bubblor på, nämligen banjon från slang till pump. Speciellt om det är dubbla slangar upp hit (t.ex. vanligt vid eftermontering av stålomspunnet).
Fixas genom att bygga upp tryck samtidigt som man snabbt öppnar banjon _lite_ för att snabbt stänga den igen. Men lägg trasa omkring så att bromsvätskan inte hamnar på någon plast eller något lackerat.
Såg igår när jag tvättade min pärla att det nästan var slut på bromsvätska i främre behållaren, och tänkte jag skulle fylla på...
En DUM fråga, är det i själva behållaren/burken uppe vid hastighetsmätaren/styret man fyller på? (Inte för jag vet vart annars man skulel göra det iofs) :skämsensmula:![]()
är ny på detta är banjon själva slangen som man fäster på oket??
Ok, sista dumma frågan för dagen...
Är det skillnad på Dot 4, och Dot 4, alltså finns det olika? Kan man köpa på Dot 4 på mekonomen och va lugn eller kan det skilja ändå på tex "Bil dot4" och "Mc dot4" ?![]()
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |