Byta cdi på Cbr600 99:a?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Har ett fel på min cbr 600 som troligtvis beror på cdi-n men innan jag lägger pengar på en sådan skulle det vara skönt om man hade kunnat provat med någon annans cdi så man vet att det verkligen den som är felet.

Så finns det någon som sitter på en fungerande cdi som jag kan få prova med hade jag blivit jättglad. Är även villig att betala en slant för besväret.
Jag bor i nordöstra skåne så det får gärna vara i närheten.

Jag vill även ha reda på vad min cdi heter (eller ska heta om det inte är orginal som sitter i).

Problemet jag har är att hojen hackar sig fram om man ligger under 4000 varv/min. Tidigare hade jag samma fel på oavsett växel men efter tändstiftsbyte märks det i princip bara på tvåan och trean. Tändningsfelet (som det förmodligen är) finns säkert där även på högre varv men märks inte alls i samma utsträckning.

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Jag skulle råda dig att göra en storrengöring av förgasarna istället.
Att den gick bättre efter tändstiftsbytet beror på att nya stift förlåter lite mer felaktig bränsleblandning.

Är det någonting modifierat på avgas eller förgasare?

Mats

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Jag tycker du ska gissa på en ny CDI utan att egentligen veta. Det KAN ju vara det!

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag skulle råda dig att göra en storrengöring av förgasarna istället.
Att den gick bättre efter tändstiftsbytet beror på att nya stift förlåter lite mer felaktig bränsleblandning.

Är det någonting modifierat på avgas eller förgasare?

Mats

Tack för ditt svar. Har du något hum om vad det kan kosta. Hojen ska enligt tidigare ägare vara bestyckad efter det viper slipon som sitter på. Har tyvärr ingen aning om den är dynojet-kittad och det hade inte tidigare ägare heller då det inte var hon som bestyckat om den.

Jag tycker du ska gissa på en ny CDI utan att egentligen veta. Det KAN ju vara det!

Det är ingen gissning från min sida utan mer ett altenativ av 2 från en erfaren mekaniker. Dock har han inte tittat på hojen mer noggrant. Det är därför jag skulle vilja prova med en annan cdi. Men lutar åt en rengöring och koll om det sitter dynojet-kit på den

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!