motardkungen
Slide in...
Använd kedjebrytare vid demontering och nitlås vid montering. I mitt tycke är det livsfarligt med kedjelås som har clips. Har spräckt ett motorblock när ett sådant gick upp så jag skulle aldrig köra med det nu.
Vid det tillfället räckte det inte. Tro mig, det var det första jag provade.TheDude skrev:Går det inte att lägga hojen i växel då? Det är ju ett he**ete att försöka rulla igång hojen så det motståndet kanske hjälper?
Ugluk skrev:Vid det tillfället räckte det inte. Tro mig, det var det första jag provade.
Silwer skrev:en stånka kan man givetvis inte rulla igång, men en radfyra är inga problem.
TheDude skrev:Jag kör radfyra och skulle testa att rulla igång en gång...och jag lyckades inte (visserligen var jag ensam och på raksträcka, hehe )
Silwer skrev:hehe, nä det kanske blir tungt, men är det lite nedför så kan iaf jag få igång de jag har haft. Men de stånkor jag haft står bakhjulet stilla på högsta växeln hur än man försöker.
Silwer skrev:äsch han har ju fått sina svar, vi använder tråden lite bara, den är snart död.
Jobbet tar max 1/2 timme för en normalkunnig mek, för en okunnig tar det hur lång tid som helst och blir oftast fel ändå.BigKay skrev:Jotack.
Tack för alla svar. Vet inte om jag fått allt klart för mig, men jag får väl testa! Vad kostar det om man lämnar in det till normal verkstad? Kan vara kul att veta. Hur lång tid brukar det ta?
BigKay skrev:Låter livsfarligt. Lämnar nog in det
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |