byta dt mot nsr, rs , mito`?

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
hmmm är intresserad av av byta till mig en räser istället för gruspiskaren, är riktigt sugen på det faktiskt,

ni som kör räser, har ni jämfört med en ofroad? vilket är roligast, för jag börjar nämligen tröttna på dt:n :(

Eller ska jag ????????

lite konfundersam ,

tacksam för svar //oskar
(sitter o pluggar fysik A, nationellt imorron, fattar nada av det :confused: )

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
hbg_speedster skrev:
hmmm är intresserad av av byta till mig en räser istället för gruspiskaren, är riktigt sugen på det faktiskt,

ni som kör räser, har ni jämfört med en ofroad? vilket är roligast, för jag börjar nämligen tröttna på dt:n :(

Eller ska jag ????????

lite konfundersam ,

tacksam för svar //oskar

Prova dig fram själv istället, ingen annan kan ju säga vad du tycker är kul och vad som passar just dig!

Fysik A är plätt lätt! Lycka till... :)

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Henkka skrev:
Prova dig fram själv istället, ingen annan kan ju säga vad du tycker är kul och vad som passar just dig!

Fysik A är plätt lätt! Lycka till... :)

det enda jag har kört i räser form är nsr-från 89, ostrypt, tyckte den va kul o köra tills expantionskorken exploderade och jag fick kokande vatten längs hela benet :rolleyes:

men hur faen räknar man ut effekt då???? :confused:

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
hbg_speedster skrev:
men hur faen räknar man ut effekt då???? :confused:

Nu har jag ingen formelsamling i närheten, men vad för effekt menar du? Alltså vad räknar du med?

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
hbg_speedster skrev:
mmm tyvärr, had nationellt för matte A i tisdes, sen e det matte B på måndag ..... HATA dom som lagt proven så !!!!! :mad: :mad:
Hade osså Matte A i tisdags, fånigt enkellt förutom att jag gjorde fel på den när man packade små lådor i en stor =P Tänkte inte på att det var ett fast objekt o inte en vättska...

För övrigt var det enkellt =)

Mitt Matte B är först näst nästa vecka vad jag vet :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nejvbie skrev:
Har du det redan? Mitt ligger sista veckan 2dagar innan jag slutar. OMFG!

Haha! Hur fasen ska dom hinna få ihop betygen ?! Första provet min ex.klass gjorde på din skola har mina gamla klasskamrater ännu inte fått rättade.. :D

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Nejvbie skrev:
Hade osså Matte A i tisdags, fånigt enkellt förutom att jag gjorde fel på den när man packade små lådor i en stor =P Tänkte inte på att det var ett fast objekt o inte en vättska...

För övrigt var det enkellt =)

Mitt Matte B är först näst nästa vecka vad jag vet :)

hehe den va det faktiskt många som gjorde fel på, många jag snckat med har nästan blivit förbannade på maj när jag försökt rätta dom att man måste räkna i lådor och inte i volym... haha :D ne nu ska jag gå ut och byta olja på dt:n, fyllde 700 mil igår :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag har inte kört offroad på vägen, men i skogen osv, lite...

Tycker sport är sjukt mycket roligare, helt underbart!! Mer hojåka över det hela på nått vis... Tycker absolut du ska köpa sport om du tröttnat på offroad! :Bugar
Det är helt klart en smaksak, men jag tycker det känns som sport125or är underskattade :D

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Jävla mycket prov på våren, har de senaste 3 veckorna gjort:
Vanligt Matte och Kemi prov, kursproven: Fysik A, Kemi A, Matte A, Engelska A.

Kommande prov innan sommaren är: Matte B, Natur och fysik/ellära. Börjar känna mig utbränd!! :huvet

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
hbg_speedster skrev:

Eller ska jag ????????

lite konfundersam ,

tacksam för svar //oskar
du kan få byta rakt av mot min! (önske drömmar...;) )
nej men allvarligt, jag har varigt sugen på en dt/dtr länge nu men har inte bestämt mig om jag ska sattsa på det, som martin sa, sport är helt underbart!...

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
hbg_speedster skrev:
hehe den va det faktiskt många som gjorde fel på, många jag snckat med har nästan blivit förbannade på maj när jag försökt rätta dom att man måste räkna i lådor och inte i volym... haha :D ne nu ska jag gå ut och byta olja på dt:n, fyllde 700 mil igår :tummenupp
Jasså då får man väl säga grattis ;)

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Nejvbie skrev:
Jasså då får man väl säga grattis ;)

hehe japps, men jag tyckte det var coolast för ett tag sen när mätaren stod på 666 mil och 6 km o 6 hundra meter :D

snackade med en polare precis, hittade mitt fel, tiden skulle vara i sekunder inte i timmar :huvet nu blev det mycke rättare.... men helt sjuka uoogifter, märks att en sjuk liten fysiklärare har suttit och knåpat, den ena uppgiften lät :"sara ska hoppa ner i en bassäng från en 10 meters trampolin, precis innan hon hoppar så tänker hon efter och undrar: vilken hastighet har jag när jag når vattenytan, " ofta man gör en sån sak :fatta! :fatta!

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
hbg_speedster skrev:
hehe japps, men jag tyckte det var coolast för ett tag sen när mätaren stod på 666 mil och 6 km o 6 hundra meter :D

snackade med en polare precis, hittade mitt fel, tiden skulle vara i sekunder inte i timmar :huvet nu blev det mycke rättare.... men helt sjuka uoogifter, märks att en sjuk liten fysiklärare har suttit och knåpat, den ena uppgiften lät :"sara ska hoppa ner i en bassäng från en 10 meters trampolin, precis innan hon hoppar så tänker hon efter och undrar: vilken hastighet har jag när jag når vattenytan, " ofta man gör en sån sak :fatta! :fatta!
Samma sak som när man står där med pumphaglet i munnen, kommer den här verkligen sjuta av mig _HELA_ skallen? :va

Matte/fysikboken har alltid många intelligenta frågor ;P

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Henkka skrev:
Jävla mycket prov på våren, har de senaste 3 veckorna gjort:
Vanligt Matte och Kemi prov, kursproven: Fysik A, Kemi A, Matte A, Engelska A.

Kommande prov innan sommaren är: Matte B, Natur och fysik/ellära. Börjar känna mig utbränd!! :huvet

hehe, gud va mkt prov :confused: själv går man fordon & vi skriver inte nationella förns i 2:an! offroad hoj är ju ett måste, kan ju inte åka omkring på en j-a "plastraket" :tungan

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Nejvbie skrev:
Samma sak som när man står där med pumphaglet i munnen, kommer den här verkligen sjuta av mig _HELA_ skallen? :va

Matte/fysikboken har alltid många intelligenta frågor ;P

ne det beviade dom cverkligen idag på provet, helt blåsta svar!!!

granath_ skrev:
hehe, gud va mkt prov själv går man fordon & vi skriver inte nationella förns i 2:an! offroad hoj är ju ett måste, kan ju inte åka omkring på en j-a "plastraket" (/QOUTE]

´plastraket, hehe, visst e d mycke kåpor men d e snyggt, har kört offroad nu i mer än ett år i börjar tröttna på det, vill piska lite mer, :D

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
KawaF3771 skrev:
Rekommenderar dig att vänta till mellanhoj... får du prova sporthoj i 2 år o sen har du ju kört 2 år av vardera :tummenupp

jo men jag har inte tänkt att ta körkort för mellan ta för tung ist, ekonomin håller inte för både bil och mc-kort på ett år :gnissla
annars var det samma tanke som jag had innan ja börjad kolla på finansera :huvet

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...