Draeparen
Ny medlem
Tjo!
Har efter MYCKET forskning här på forumet och på övriga nätet konstaterat att det verkar vara långt ifrån smärtfritt att sätta separata filter på cv förgasare. Har en Honda CB 750 -82 som just nu byggs om till caferacer och helt ärligt vill jag inte ha kvar den fula luftburken som sitter där original.
Så till frågan: Hur lätt/svårt är det att byta originalförgasare till mekaniska? Blir det en helvetes massa kringjobb med inställningar osv?
Många som haft frågor om separata filter till cv förgasare verkar även vilja ha ut mer effekt. Det är inget jag bryr mig om, jag vill helt enkelt bara att den ska gå som den gör orginal fast med det mycket sjystare utseendet som det blir av separata filter
Tack på förhand!
Har efter MYCKET forskning här på forumet och på övriga nätet konstaterat att det verkar vara långt ifrån smärtfritt att sätta separata filter på cv förgasare. Har en Honda CB 750 -82 som just nu byggs om till caferacer och helt ärligt vill jag inte ha kvar den fula luftburken som sitter där original.
Så till frågan: Hur lätt/svårt är det att byta originalförgasare till mekaniska? Blir det en helvetes massa kringjobb med inställningar osv?
Många som haft frågor om separata filter till cv förgasare verkar även vilja ha ut mer effekt. Det är inget jag bryr mig om, jag vill helt enkelt bara att den ska gå som den gör orginal fast med det mycket sjystare utseendet som det blir av separata filter
Tack på förhand!