Byta från Ducati till Japanare

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
[/QUOTE]Har en kompis som ställer på/av sin hoj de gånger han kör. PÅ det viset får han ner sin försäkringskostnad.Tror det är på Bilsport &MC. Men det är klart , om man kör ofta så är det ingen lösning.[/QUOTE]

Det kan man göra med alla bolagens mc-försäkringar. Hur det är med årsförsäkringar vet jag inte, men det är ju kanske inte så många som har det på sporthoj.

Som sagt är det kanske lite trist att betala in skatt, få tillbaka skatt, få nytt skattmärke, få post från försäkringsbolaget mm. Jag tycker det är värt det. Sålänge det inte finns billiga försäkringar får bolagen stå ut med att hantera detta.

Tomas

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -03
Låter som en del kör oförsäkrat på hojar runt 04. Skillnade på försäkring var 10k för halv och 30K för hel. Det är en del skillnad. För min del blir det nog halv försäkring om jag köper en ny hoj. Jag håller med alla som tycker att ducatin är den optimala hojen att äga, det är säkert så. Men jag vill prova något nytt. Det lär ju vara en del skillnad på en hoj från 98 med ursprung från 94 jämfört med en 04:a.

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
flugan skrev:
140k i inköp och 140hk på veven. Hur skulle det kunna kosta en miljard att försäkra?? Lika "dyrt" som en 1000cc japs i inköp, dock klenare (billigare försäkring).
Dyra delar samt ganska hög % skador = höga premier, om du kan hitta något företag som vill försäkra hojen över huvudtaget. Fick många som sa nej (och erbjöd enbart trafikförsäkring för typ 24.000kr!!!) innan jag hittade Folksam.
yonsson skrev:
Och kostar en miljard i månaden att försäkra?
Nej, "bara" 879kr i månaden (halv/helår) (över 35 bor i 08) :huvet

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
jag bytte min 996 sps foggy till en gixxer 1000,har dock bytt den mot en cbr1000rr nu.lite variation e bra för själen.duccen kändes ganska trött i jämförelse.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
yonsson skrev:
Dessutom får man betala in och hämta ut skatten 1 gång i månaden och dessutom mixtra med andra papper en gång i veckan. Ett jävla jobb enligt mig, men har man en försäkring på 3000/mån så kanske man hittar orken :D

Tricket är att om man skiter i hämta ut pengarna på utbetalningen, så slutar det komma räkninar också. Dock ska man betala dom räkningar som kommer, i synnerhet den första.

Till slut får man ett överskott... så ringer man på hösten till bilregistret och löser det då.

Lättja är lösningen!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...