Byta från ER6 till VN900 Custom

strfdanne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Hoj
Kawa ER-6 N -13
Hejsan! Sedan tidigt i Maj i år så har jag kört en ER6 -13, och trivts väldigt väldigt bra med den. Dessvärre var vi för ett kort tag sen inblandade i en olycka vilket ledde till att min ögonsten blev helt förstörd och stod bortom räddning. Med en tår i ögat lämnade jag henne till handlaren för skrotning, och väntar nu på att försäkringsbolaget skall ersätta mig, vilket de kommer göra med en ny mc. Jag är dock ganska ombytlig av mig, så när man inte kan vara ute på vägarna har jag istället suttit och tittat på andra hojar, mest för skojs skull, men så hittade jag Kawasaki VN900 Custom och tyckte att den såg riktigt läcker ut, så jag sitter och grubblar över om jag ska åka ut till handlaren, titta, ev provköra och diskutera hur jag skulle kunna få ut en sådan istället efter att ha skjutit till mellanskillnaden på en ny ER6 och en ny VN900. Viktigt här är att jag har A2, och VN900 levereras med exakt 35 kW. Min första hoj var en Suzuki Intruder -86 som var väldigt charmig men alldeles för gammal och opålitlig för min smak.

Mitt intryck av forumet är att de flesta skyr customhojar rejält, men kanske finns det några som kan komma med objektiva åsikter, eller som har erfarenhet av nyare VN900?

Tack för eventuella svar! :)

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Varför köpa något som bara duger att fika med .
En custom är inte bra på något, men dålig på det mesta ...
:dummer

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Om jag satt i din sits så skulle jag vänta på Yamaha Bolt som ska släppas i höst i Sverige. Tycker den är riktigt snygg och ser ut att få ett trevligt pris.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fördomar, det hänger på föraren. Tror inte så många fixar detta på sin sporthoj.

Sett det förut och killen är helt magisk. :)
Tror inte många fixar det med någon hoj. :fakta

TS: Klart du skall provköra men jag skulle aldrig köpa en custom som enda hoj, möjligen som komplement.

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Hoj
En dekaltrimmad en..
Fördomar, det hänger på föraren. Tror inte så många fixar detta på sin sporthoj.

I enbart tshirt också!! De flesta här på SH verkar ju ha uppfattningen att man ska dra på sig skinnstället även om man bara ska parkera om hojen :crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är du intresserad av den ska du ju onekligen provköra, och passar stilen dig så köp den. När du tröttnar (du sa att du är ombytlig) är det ju inte svårare än att sälja och skaffa en annan hoj, precis som med sporthojar/fighters/motards osv...

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
I enbart tshirt också!! De flesta här på SH verkar ju ha uppfattningen att man ska dra på sig skinnstället även om man bara ska parkera om hojen :crash

haha så jävla sant! där fick du mig att skratta (in real life) såattsäga..
Dock en bra mentalitet, värre vore de om de va åt andra hållet!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati