fortpelle
Fortpelle
Någon som har koll på registreringsbiten?
Bästa tipset är att plinga bilprovningens centrala teknikenhet (eller vad dom kan heta idag då omorganisationer e så poppis) å kolla vad dom säger. Här kan vi gissa å spekulera, men när vi väl kommer till en besiktning och fått en massa expertutlåtanden som inte stämmer så står man ju med skägget i brevlådan.
Men om man spekulerar lite löst iaf, så är det ju säkerheten som besiktningen kollar på, typ slitaget på kedja/drev, rem/drev. Och vad skulle det egentligen spela för allan VAD för drivning som sitter? Huvudsaken att det e rätt gjort å de sitter skydd för om de skulle "klippa" å komma en kedja eller rem fartandes.
Skulle va intressan å se va som står i regpapperna på typ Kawa LTD, dom har ju varianter på kedja, kardan å rem.
En av de större fördelarna förutom att man slipper oljekladd är att förlusterna är mindre med kuggrem jmf med "kätting"