Byta från min cruiser till busa?

Vindterapi

Medlem
Gick med
4 Jul 2020
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Fått ett erbjudande att byta min night rod special 08 till en väldigt fräsch 06 hayabusa + pengar. Någon här som gått från HD/cruiser till en sport tourer?
Synpunkter?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tänk dig väldigt noga för. Finns en anledning till ditt tidigare val av hojtyp och om du kört den stilen under en längre tid... ?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Inte jag. Men du vet vad som gäller :hihi

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Fått ett erbjudande att byta min night rod special 08 till en väldigt fräsch 06 hayabusa + pengar. Någon här som gått från HD/cruiser till en sport tourer?
Synpunkter?
Jag som är lite ängslig av mig skulle inte köpa en Hayabusa som är 14-15 år gammal om den inte är riktigt billig.

Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hayabusa har en väldigt sportig körställning för att vara en sport"tourer". Men kan man leva med det så är det en underbar hoj.
Jag har nu hållt mig till Suka i runt 45 bast. Något jag inte kan leva med på Hayabusan är bakdelen och kan någon tycka att det ser okey ut? Den på länken säger allt i mitt tycke ? Flera i min grupp kör dom och jag kan inte låta bli att tänka på Heffaklumpen när jag ser deras körställning. That's me ?

Huvaligen

Last edited:

Vindterapi

Medlem
Gick med
4 Jul 2020
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Hayabusa har en väldigt sportig körställning för att vara en sport"tourer". Men kan man leva med det så är det en underbar hoj.
Jag kör som mest 20 mil om dagen uppdelat på två vändor. Tycker det är så tråkigt att jag inte kan provköra hojen bara. Känner mig lite ’uttråkad’ av min night rod körmässigt även om den ser häftig ut.

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Jag kör nakemodellen av Busan, B King. Det jag kan säga dig är att du inte ska förvänta dig en lätt och lättkörd sporthoj. Busan och Kingen är mer i mitt tycke milslukare, även om väghållningen är bra, och bättre än vad den är för min min Bandit. Det är dock en underbar kraft i cykeln. Man kan ligga i 150kmh och vrida resten av rullen, och känna att man glider bakåt i sadeln om man säger så. :):):)

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Byt din HD mot pengar rakt av i stället. Och fundera sen på vad du vill ha. Bytesaffär=nån annan har bestämt hoj åt dig...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka