Jag har ju svarv så jag har inte ens kollat på vilken dimension stolpen i gaffelkronan har utan räknar kallt med att göra en ny, men har jag en jäkla tur slipper jag det.
Vet att man brukar göra hylsor och funderade på det på Hondan men vill behålla fjäringsvägen då vägarna ser ut som de gör här omkring. CBX gaffel har längre fjädringsväg tror det är 3 cm så den borde vara bättre att korta ner. Varför jag funderade på att korta rören var för att behålla fjäringsvägen och inte ha rören uppstuckna genom övre kronan då jag tycker det ser ut fult.
Har mailat med SFRO och det räcker inte att bara byta till kraftigare gaffel, nytt bromssystem, mindre framhjul även om det ändrar geometrin lite. Att bara byta eller modda svingen räcker inte heller om man inte ändrar axelavståndet.
Längre axelavstånd känns inte ut då kul men i värsta fall så får jag väl förlänga svingen men hojen borde ju bli minde kvickstyrd då. Jag mailat och frågat om det räcker att bygga om hela bakramen med nya stötdämparfästen och bara lämna ramen runt motorn med styrhuvud och fästet för svingen.
Får se i värsta fall får jag väl gör en besiktningssving och sen byta men det är ju lite fusk det med vilket jag helst vill undvika.