Byta hoj till nästa år?

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
husaberg fs 570 2010
jag bytte från en aprilia sxv 550 -08:a till en aprilia tuono 06:a... btte endast för att alla polarna bytte till sporthoj å d va inge kul att åka motard själv!...men det blir nog så att jag köper en motard till nästa säsong å har två hojjar!

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Bytte för några veckor sedan bort BMW-Adventuren mot en GSXR-600 K5, fullt bankittad.

Alla originalprylarna finns kvar, och jag går just nu i djupa och allvarliga överläggningar med mig själv angående om jag ska plocka på lysen och blinkers och köra gata i sommar, eller om jag ska hålla mig på bana som det var tänkt.

Jag har faktiskt inte kört hojen en meter ännu...

RobRas

Guest
Jag har redan bytt för nästa säsong =). Körde R6a denna säsongen och började sakna motard-träsket. Så det blev en KTM 625 SMC -05 nu =) . Jag vill ha sommar NU.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Har tittat på båda, prövat båda... Tittar även på Millen (ej testad ännu). Min högst personliga åsikt om de två:

D675:
+Fint chassie som tydligen ska ha bättrats på inför 09. Trevlig karaktär på motorn, gott om vrid i mellanregistret om man jfr mot övriga 600:eek:r i segmentet.
-Lite väl mycket häng på armarna för vanligt landsvägsåka, Saknar aningen udd på topp, kanske mest en vanesak...

848:
+Fint chassie, kanske inte lika "lätt" att brottas med i kurvorna, men jag ser det inte som något problem. Bara uppfattat att den känns mer "trögstyrd". Hmm.. känns fel att säga trögstyrd om en 848, men i jämförelsen så är det lite så. Mer vrid än675:an
-Sitter med skarpare knävinkel på den här än 675:an (litet problem om man jämför med hänget på armarna för min egen del, är själv 186 cm)

En fråga!

Jag förstår att båda hojar är åtråvärda av lite olika orsaker!
Duccen ser ju bättre ut än de flesta andra och 675 är lovordad av de flesta som bästa 600!

Varför inte fundera på en gixxer 750 som fortfarande är lättstyrd osv och samtidigt knäcker båda dom andra?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Har bestämt mig för att placera mina pengar i en R1 -09. troligtvis en svart.
Är det någon som sett den vit/grå med lila ram & sving i verkligheten?Tycker den ser lite fjollig ut på bild men kanske är bättre i verkligheten.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
En fråga!

Jag förstår att båda hojar är åtråvärda av lite olika orsaker!
Duccen ser ju bättre ut än de flesta andra och 675 är lovordad av de flesta som bästa 600!

Varför inte fundera på en gixxer 750 som fortfarande är lättstyrd osv och samtidigt knäcker båda dom andra?

Jo, visst är det många hojar som lockar, men om man tittar på en gix750, varför inte en 1000, varför inte en annan literhoj? Själv vill jag gärna ha en twin i nästa hoj. Klart det finns värre saker även där, men allt kokar ner i en personlig avvägning med pris, hojtyp, försäkring, nytt/begggat, etc, etc.

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Hetaste hojen på min lista är BUELL XB9/12! Känns udda, riktigt tilltalande design och verkar vara en riktigt bushoj. Tyvärr kan jag inte bestämma mig för den nakna eller firebolt. Jag inbillar mig att jag kommer ta det lite lugnare med en twin då man inte behöver tokvarva som ett svin. Får provköra en och sen kanske det inhandlas nästa sässong

dajjen

så mycket bättre..känd från tv...
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
zzr1400-07.zx10-89
bytte för en månad sen,från zx10-89 till zzr1400-07..har funderat länge på att byta men inte kommit till skott,visste väl inte vad jag ville ha men nu så äre klart!!!

Mr Brooks

Pro bono publico
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Honda CB 1000 RA -11
Bytte för nån månad sen redan... efter 5 säsonger på "powercruisern" (en V45Magna) så kändes det som det var dags att införskaffa nåt annat. Och eftersom jag alltid gillat utseendet på Suzukis GSX 1400 blev det ju en sån istället.

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 690 SMR
Säljer min trötta SV och går ner 50 cc till en R6 -06a, svart eller blå,

Har fått mersmak på bankörning, SV är ju mjuk som en svamp på bana:huvet

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Haft bytesplaner, men vette f-n nu om man inte skall åka ett år till:va Och med tanke på hur iskall marknaden är just nu med så att man får skänka bort den känns det som för att intresse skall uppstå, med alla pengar man plöjt ner i hojen iår så är det mest ekonomiska försvarbara för ens egen del köra ett år till(och bygga på miltalen så den blir osäljbar...)

Last edited:

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Jag ska byta mitt Monster S4RS mot Ducati Streetfighter 1100S. Det blir tuffare försäkringsmässigt men jag tycker att Streetfightern är så brutalt cool att jag inte kunde motstå den när jag såg bilderna fr Milano. De levereras i april. Jag gillar rätt extrema nakna hojar och det blir lite vemodigt att inte ha Monstret i garaget längre, men jag tror att Streetfightern kommer att göra mig lika glad.

Du kan få byta Sören mot din 1098, jag kan slänga in en gammal Multi och ett par flameshandtag också så borde det bli jämnt:)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Du kan få byta Sören mot din 1098, jag kan slänga in en gammal Multi och ett par flameshandtag också så borde det bli jämnt:)

Flames handtag har jag redan och det vet du :tungan . 1098:an stannar även om jag kör den typ inte mycket och Sören är väl inte mycke att ha eftersom du vill byta bort honom :D Jag genomskådar din list med en gång så smart som jag är....men du ! Det är väl dags att byta till ett riktigt Monster nu efter ett par lärlingsår på di små ! Vad sägs ? Du vet ju hur den varavar, numer är den ommappad av Tom och går som en dröm...nyskick givetvis...Obi Wan has taught you well..it´s time for a real sword now when you no longer an aprentice are ! :yoparty

Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
bytte för en månad sen,från zx10-89 till zzr1400-07..har funderat länge på att byta men inte kommit till skott,visste väl inte vad jag ville ha men nu så äre klart!!!

Se där ja...
Men nu ljuger du väl så du tror dig själv? -Du har ju suktat efter en ZZR1400 sedan dom kom ut! :D

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Går i tankarna på en R1-09 Går igång så j****** bara på ljudet:tuttar Bara det ett skäl nog. Kan knappt bärga mig inför en eventuell provkörning.

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
Bytte för 6 veckor sen, har köpt på mig hojen för nästa år :)

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Är det bara jag som byter mer än en gång per år?
Jag skulle köra en Kawasaki ZX6R -06 under 2008.....men det blev...
1. Yamaha WR 500 2-takt -91 (såld)
2. Kawasaki KLR 600 -84 (såld)
3. Kawasaki ZX10R -06 (såld)
4. Yamaha XT600 -94 (såld)
5. Kawasaki KX 500 2-takt -91 (såld)
6. Aprilia Caponord -02 sommarens europahoj
7. Yamaha R1 -98 renovering pågår gat/banhoj

/Dimman

jim1978

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Hoj
Aprilia SL 1000 Falco -02
Jag har gått o blivit sugen på Duke 690. Någon som har några bra erfarenheter av denna? Klarar den av frugan där bak eller e den för slö? Kör nu 525 motard. Någon som kört bägge o kan berätta om fördelar/nackdelar hojarna imellan.

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
funderar på o byta ut min 07:a gixxer 1000 mot en Gixxer 750-06-08 men vet inte riktigt hur det blir med det.Eller så blir 1000 kvar o på med kraschkåpor o prova lite bana med den.Alltid dessa om o när var o hur...

Nyheter
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende