Hmm
mina erfarenheter sträcker sig till att ha testat Falco,Vtr,och äger ny en Aprilia Mille.
Falco,, ja vad ska man säga ,, i stort sett samma som millen med skillanden att det är en annan ram,, för övrigt samma prylar,, smidig,stark,pålitlig, inte lika sportig körställning som Millen.
Millen,, hmm minst sagt sportig,, aggresiv körställning men ändå bekväm,jag har kört långa dagsetapper (+100 mil) och inte haft bekymmer med körställningen,
jäkligt bra väghållning,skäms absolut inte på bana,och funkar även som tourer om man vill. billiga servicar du lätt gör själv om du klarar o byta olja o filter,, justerar ventiler är inte så ofta,, Rotaxmotorn står sig bra i ventilerna.flera av mina bekanta har aldrig justerat och då har dom kört +6000 mil !!!! ganska bra
Aprilia o reservdelar,, ja ett sorgligt kapitel som det förhoppningsvis är mera ordning på nu när en ny Generalagent tagid vid (SPG).
Vtr,, har väl bara provkört i samband med servicar och åxå en trevlig hoj,, saknar klipp i motorn och tuffare fjädringskomponenter så den inte är så svampig i chassiet när man frestar på.
åxå en bra hoj i twinsegmentet,, se till att kamkedjesträckare och generatorer o laddrelän är bytta innan du köper bara ,, speciellt på tidigare modeller,
mvh Jocke