SGM
BTG 8:20
Millen, alla dagar i veckan, om jag skulle välja i den ligan.
aprilia från 04 och framåt
finns inget att klaga på överhuvudtaget. (försäkringen möjligtvis )
2002 köpte jag min första Twin, en GUL TLs
Fantastiskt rolig och bra hoj jämfört med vad jag haft dessförinnan.
2004 vobblade den av mig och alla "skrönor" om TLs och dess vobbelbenägenhet besannades - den är dock helt OK tills den belastas över vad som är "normalt".
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=42147
Jag skulle inte kalla firestormen för slö tung och klumpig, snarare motsatsen. Det är en kvick, smidig och väldigt lätthanterlig hoj. Den är riktigt trevlig även för bandagar.Tycker heller inte man ska jämnföra den vanliga vtren med sp1/sp2 då de är 2 helt olika cyklar, den vanliga vtren är slö, tung, klumpig, svajjig som en gammal volvo i chassit.
Sp1an däremot är rapp, relativt smidig dock fortfarande tung, riktigt stabilt chassie.
Aprilian är smidigare än hondan dock kan ja inte påstå att den går bättre!
Funderar på en mille igen, vad kostar din i försäkring i gbg?
Är väl fjädringen i bak som strulat på TLS, då det var någon form av rotationsfjädring/torsionsfjädring....
Jag skulle inte kalla firestormen för slö tung och klumpig, snarare motsatsen. Det är en kvick, smidig och väldigt lätthanterlig hoj. Den är riktigt trevlig även för bandagar.
Du rekommenderar en SP en inte en VTR, när SP är en VTR?
Är väl fjädringen i bak som strulat på TLS, då det var någon form av rotationsfjädring/torsionsfjädring, har sett en del som bytt till vanlig stötdämpare och då borde det ju inte vara några problem längre. Annars är TL1000R en lite ombyggd version fast med kåpor som kanske kan vara intressant. Går ju alltid att klä av den om man inte vill ha kåpor
Upplevde samma grej med sp1an!Inte lika rolig utan prylarna, tycker det vart som natt och dag i skillnad.
Ducce 1098 känns inte som en "vardags-hoj" extrem körställning och hård gång, "jobbig" att köra långsamt med. (utanför budgeten ändå kanske)
Dom flesta säger vtr om firestormen och sp1 bara enkelt sp1 även om dom båda har vtr i namnet, capice?
Det här avgudar jag med forum, folk som svarar på saker och inte ens har en sportkeps vad dom surrar om
"En lite ombyggd version fast med kåpor"
Jag gillar svaret då det skiljer på lite småpunkter som tex en helt annan ram,bromsar annan effekt i motorn. Nästan som att säga att VTR F och VTR SP är samma hojar
HAHA nä jag visste inte exakt vad som var ändrat och orkade inte kolla upp det heller, tyckte det var oväsentligt. Ville främst få fram att de byggt en sporthoj med twin utan dessa problem... som ingen annan verkade komma ihåg
Funderar på en mille igen, vad kostar din i försäkring i gbg?
Det enda S och R har gemensamt är typ hjulen, batteriet och motorblocket...
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |