Byta klubb?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Får man inte bara gå med i en ny klubb efter årsskiftet i RR? Läste på roadracing.se att man måste skicka in bytesblanketter och betala pengar och grejjer för att byta klubb. Och så stod det att blanketten skulle vara inne senast 1:e november, det är ju för sent nu.

Jag har ingen lust att vara med i Hyllinge längre med tanke på att jag bor strax under 40 mil från Hyllinge och endast strax under två mil från Linköping. Makalöst dåligt system i så fall.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jo det stämmer, blanketten kostar 200 kr och skall vara inne före 1:e november och vara stämplad och godkänd av din gamla klubb och den nya. Väldigt bökigt system. Jag hann precis i tid, tror jag, har inte hört nåt från svemo än, fast å andra sidan var jag ju inte så snabb med att byta heller, säsongen var ju slut i september :)

Vet inte om man får vara medlem i två klubbar samtidigt om det skulle löna sig då man kanske får halva priset på licensträningar i den nya klubben.

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
1976 Yamaha 750
Jo det stämmer, blanketten kostar 200 kr och skall vara inne före 1:e november och vara stämplad och godkänd av din gamla klubb och den nya. Väldigt bökigt system. Jag hann precis i tid, tror jag, har inte hört nåt från svemo än, fast å andra sidan var jag ju inte så snabb med att byta heller, säsongen var ju slut i september :)

Vet inte om man får vara medlem i två klubbar samtidigt om det skulle löna sig då man kanske får halva priset på licensträningar i den nya klubben.

Du kan vara medlem i hur många klubbar du vill. Du kan förstås bara ha licens för RR i en. Vissa klubba kräver att du har licens för dom för att du ska få träna billigare. Systemet med blanketter för klubbyte för licensierade förare har väl alltid funnits. Det är lika i de flesta andra idrotter där man ar licensierad, fotboll, handboll, boxning osv. Man måste gör övergång innan vissa datum (om man inte är proffs).

Om du kollar på Svemos hemsida så finns det hela listan med övergångar som har gjorts nu 1 Nov, bland annat din till Anderstorp.

Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Ta kontakt med Annika på Svemo och kolla med henne om det inte går att ordna, förslagsvis så pratar du med din nuvarande klubb och kan eventuellt få en ansökan stämplad på rätt sida oktober. Sedan hör du av dej så ska vi se vad vi kan göra.

mvh
Christer, ordförande LMS RR sektion

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag föreslår att du kontaktar Anneli som har hand om licensfrågor/övergångar:

Annelie Hellborg
Handläggare
(Licensfrågor, Övergångar)
Telefon: 011-23 10 83

Telefontid vardagar:
10.00-11.30, 12.30-15.00

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Äh, det känns som att jag skiter i det istället, orka hålla på. Det var alldeles för krångligt och jag har ju missat sista datumet ändå.

Det är lika i de flesta andra idrotter där man ar licensierad, fotboll, handboll, boxning osv. Man måste gör övergång innan vissa datum (om man inte är proffs).

I fotboll får man inte byta klubb under pågående säsong utan båda klubbarnas medgivande samt godkännande från fotbollsförbundet men efter säsongen får man göra vad man vill så länge man inte har kontrakt.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Bor du i Linköpingstrakten lönar det sig nog att ta besväret med att byta klubb även om du missat sista datum.

Jo fast sista dagen i år måste ju innebära en första dag nästa år också. Det är mest allt strul med lappar hit och dit, ringa och dona med gamla klubben och så vidare. Jag får ta tag i det när jag orkar helt enkelt, det blev lite mycket nu.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning