Kullabacken
Ny medlem
Hej
Jag har bytt lameller på en cross, Kawasaki Kx 80, -93.
Så här:
In med lamellerna, som badat i olja, och på med nästa del (HUB-CLUTCH), och så ned med låsbrickor i botten, och sedan fjädrarna och börja skruva på de 5 bultarna.
Men, bultarna ska inte in i botten!, utan vara några varv från botten, eller hur, annars blir kopplingen helt stum. Troligen spännas med moment?
Hur många varv ska bultarna ut från botten, för att det ska vara lagom?
Gör verkligen låsbrickorna under fjädrarna att bultarna inte gängar ut sig?
Om bara butiken haft en verkstadshandbok, men det hade de inte inne.
Snälla, kan någon ta mig genom monteringen av kopplingen, steg för steg?
Hälsningar
Niclas
Jag har bytt lameller på en cross, Kawasaki Kx 80, -93.
Så här:
In med lamellerna, som badat i olja, och på med nästa del (HUB-CLUTCH), och så ned med låsbrickor i botten, och sedan fjädrarna och börja skruva på de 5 bultarna.
Men, bultarna ska inte in i botten!, utan vara några varv från botten, eller hur, annars blir kopplingen helt stum. Troligen spännas med moment?
Hur många varv ska bultarna ut från botten, för att det ska vara lagom?
Gör verkligen låsbrickorna under fjädrarna att bultarna inte gängar ut sig?
Om bara butiken haft en verkstadshandbok, men det hade de inte inne.
Snälla, kan någon ta mig genom monteringen av kopplingen, steg för steg?
Hälsningar
Niclas