Felix83
Never trust a fart on a motorcycle
Min nyligen inköpta Street Triple -17 har ofullständig servicehistorik. Därför tänkte jag ge den en full service i vinter för att starta med en "clean slate".
Nu till frågan: Kylarvätskan som hälldes i på fabriken (HD4X) har ersatts av en annan (D2053) och de båda är tydligen inte kompatibla. För enkelhetens skull tänkte jag byta till Motul Hybrid tech.
Jag tänkte tömma ut den gamla vätskan och köra igenom systemet ett par gånger med destvatten innan jag fyller med Motul.
Låter detta rimligt eller krånglar jag till det i onödan?
Hur skitnödig behöver jag vara över rester av den gamla kylarvätskan i systemet som riskerar att reagera med den nya? (Vet inte om HD4X är kompatibel med Motulen eller ens vilken kylarvätska som är i hojen för tillfället).
Nu till frågan: Kylarvätskan som hälldes i på fabriken (HD4X) har ersatts av en annan (D2053) och de båda är tydligen inte kompatibla. För enkelhetens skull tänkte jag byta till Motul Hybrid tech.
Jag tänkte tömma ut den gamla vätskan och köra igenom systemet ett par gånger med destvatten innan jag fyller med Motul.
Låter detta rimligt eller krånglar jag till det i onödan?
Hur skitnödig behöver jag vara över rester av den gamla kylarvätskan i systemet som riskerar att reagera med den nya? (Vet inte om HD4X är kompatibel med Motulen eller ens vilken kylarvätska som är i hojen för tillfället).