DiscoDuck IV
Medlem
Hej
Har en Yamaha R1M 2017 som jag i helgen bytte hundben på (till orginal) eftersom den var sänkt av tidigare ägare.
Upptäckte då att minst 2 av 4 nållager nog inte var helt friska, så det blir till att byta alla 4.
Infästningarna (där lagren sitter) till hundbenen är i svingen och i något som på engelska heter "relay arm"
Får en känsla av att det kanske är krångligare än man tror.
Så innan jag skrider till verket vill jag kolla med er om någon bytt dessa lager utan att ta av sving och den så kallade "relay arm", utan liksom bytt på plats.
Lagret har dimensionen 17x24x15mm (24 är ytterdiametern), det är små lager med de kanske sitter som stora .
Mina frågor:
Kan man byta "på plats" utan att ta av sving och "relay arm"?
Vilka verktyg rekommenderas isåfall för att ta av och sätta dit lagrena?
Har sett smäckra modeller som dessa?
Där är ju trångt så kanske glidhammare är modellen.
Har en Yamaha R1M 2017 som jag i helgen bytte hundben på (till orginal) eftersom den var sänkt av tidigare ägare.
Upptäckte då att minst 2 av 4 nållager nog inte var helt friska, så det blir till att byta alla 4.
Infästningarna (där lagren sitter) till hundbenen är i svingen och i något som på engelska heter "relay arm"
Får en känsla av att det kanske är krångligare än man tror.
Så innan jag skrider till verket vill jag kolla med er om någon bytt dessa lager utan att ta av sving och den så kallade "relay arm", utan liksom bytt på plats.
Lagret har dimensionen 17x24x15mm (24 är ytterdiametern), det är små lager med de kanske sitter som stora .
Mina frågor:
Kan man byta "på plats" utan att ta av sving och "relay arm"?
Vilka verktyg rekommenderas isåfall för att ta av och sätta dit lagrena?
Har sett smäckra modeller som dessa?
Där är ju trångt så kanske glidhammare är modellen.