Man behöver Avdragare på vissa modeller, jag bytte Bakhjulslager på en Kawasaki Gpx 750.Man behöver inte avdragare för hjullager. Röret mellan rören trycker man åt sidan och därefter slår man ut lagren bakifrån.
Man behöver Avdragare på vissa modeller, jag bytte Bakhjulslager på en Kawasaki Gpx 750.
Där går det inte att fytta Distansröret i sidled.
Jag har exakt samma. Köpt på Ebay och den fungerade bra för lager med mindre diameter som inte satt för hårt, när jag sedan använda den för lite större lager (tvåtakt vevaxellager) böjde sig den tvärgående pinnen...Är det här något att ha för att dra ut hjullager om man inte vill knacka ut dom bakvägen?
View attachment 473254
Den lilla pinnen längst upp används för att "spretaisär" klorna för att greppa innerringen och sedan drar du ut lagret genom att vrida på muttern precis ovanför "tvärbalken" den som böjde sig för #SkynetJag tror det kommer vara skittrögt att vrida den lilla pinnen, men funka lär det göra.
Om det inte går att flytta distansröret, hur ska man då komma åt med en avdragare?Man behöver Avdragare på vissa modeller, jag bytte Bakhjulslager på en Kawasaki Gpx 750.
Där går det inte att fytta Distansröret i sidled.
Synnerligen god poäng.Om det inte går att flytta distansröret, hur ska man då komma åt med en avdragare?
Ganska värdelös. Expander med glidhammare fungerar mycket bättre. Fanns på BT tidigare Typ https://cdon.se/sport-outdoor/ecd-g...idhammare-avdragare-lager-extractor-p72690223Är det här något att ha för att dra ut hjullager om man inte vill knacka ut dom bakvägen?
View attachment 473254
Jag har sådana där, funkar halvhyfsat.Ganska värdelös. Expander med glidhammare fungerar mycket bättre. Fanns på BT tidigare Typ https://cdon.se/sport-outdoor/ecd-g...idhammare-avdragare-lager-extractor-p72690223
Avdragaren greppar väl ändå i spåret inne i lagerbanan. Annars är den ju oandvändbar för blinda lager?Om det inte går att flytta distansröret, hur ska man då komma åt med en avdragare?
Nope Dessa bruka användas till nål lager med krage i blinda lagerlägen.Avdragaren greppar väl ändå i spåret inne i lagerbanan. Annars är den ju oandvändbar för blinda lager?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|