Byta mc-hjälp?

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej!

Jag kör en Yamaha TDM 850 årsmodell 97 och funderar på att byta ut den mot något annat. Den har nu gått över 6000 mil och börjar bli lite sliten.
Innan den hade jag en ZZR600 och det är väl mina erfarenheter av motorcyklar.

Jag har tittat runt en del men det är inte enkelt när det finns många olika modeller och det kostar en hel del pengar.

Det jag använder mcn till är att köra trevliga kurviga vägar, transportera mig till släkt och vänner, toura med flickvännen och en hel del packning. Jag har ingen bil och därför blir mcn ett transportmedel under säsongen mer än ett lekfordon. Men leker en del också när jag är själv ute:)

Det jag själv funderat på är om jag ska ha kåpa eller inte. Hur resonerar ni där?
Hur stor mc behöver man ha om det också ska fungera att långtoura på sommaren med flickvän och packning?

Finns det någon där ute som har lite tips att komma med?

Sedis
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Hej!

Jag kör en Yamaha TDM 850 årsmodell 97 och funderar på att byta ut den mot något annat. Den har nu gått över 6000 mil och börjar bli lite sliten.
Innan den hade jag en ZZR600 och det är väl mina erfarenheter av motorcyklar.

Jag har tittat runt en del men det är inte enkelt när det finns många olika modeller och det kostar en hel del pengar.

Det jag använder mcn till är att köra trevliga kurviga vägar, transportera mig till släkt och vänner, toura med flickvännen och en hel del packning. Jag har ingen bil och därför blir mcn ett transportmedel under säsongen mer än ett lekfordon. Men leker en del också när jag är själv ute:)

Det jag själv funderat på är om jag ska ha kåpa eller inte. Hur resonerar ni där?
Hur stor mc behöver man ha om det också ska fungera att långtoura på sommaren med flickvän och packning?

Finns det någon där ute som har lite tips att komma med?

Sedis

Blackbird eller VFR800 är mina tips.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Hej!

Jag kör en Yamaha TDM 850 årsmodell 97 och funderar på att byta ut den mot något annat. Den har nu gått över 6000 mil och börjar bli lite sliten.
Innan den hade jag en ZZR600 och det är väl mina erfarenheter av motorcyklar.

Jag har tittat runt en del men det är inte enkelt när det finns många olika modeller och det kostar en hel del pengar.

Det jag använder mcn till är att köra trevliga kurviga vägar, transportera mig till släkt och vänner, toura med flickvännen och en hel del packning. Jag har ingen bil och därför blir mcn ett transportmedel under säsongen mer än ett lekfordon. Men leker en del också när jag är själv ute:)

Det jag själv funderat på är om jag ska ha kåpa eller inte. Hur resonerar ni där?
Hur stor mc behöver man ha om det också ska fungera att långtoura på sommaren med flickvän och packning?

Finns det någon där ute som har lite tips att komma med?

Sedis

honda vtr1000 eller suzuki sv1000s om du gillar v-twinnar.
ska du långtoura så är kåpa ett måste.
 

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
Tack för snabba svar:)

Om man går ner i kubik, vad finns det för alternativ då? Eller man kanske måste ha från 800 och uppåt?

Sedis
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top