Byta motard?

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Hoj
Kawa zx9r -99
Kör idag en 690SMC och gillar den mycket. Men har precis gått och köpt mig en kåk :huvet och funderar på om man skulle byta till en lite billigare hoj för att få loss lite pengar extra. Funderar isåfall på en Husa 650 eller liknande (tips?)(något som är minst lika vasst som 690n).
Är det värt det eller kommer jag att ångra mig om jag gör det? Kommer den kosta mer pengar i slutändan än 690n pga t.ex tätare serviceintervaller och kommande renoveringar? Inte så att jag MÅSTE ha pengarna men det är ju alltid kul att kunna lägga lite extra på kåken när man flyttar in också .

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Du får gärna provköra min 625:a så du har lite å jämföra med.:tummenupp
625/660 är bättre serviceintervaller på och räcker långt. Har kört det mesta i motardväg.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Beror på hur mycket du kör. En husa 650 är ganska billig att köpa och försäkra, men underhåll kostar ju klart mer. Olje byte var 5e-10e timme kostar med storpack olja runt 65/120.- beroende på om du byter filter eller inte. Ventilerna kostar bara en stund av din tid. Renovering av motorn är dock lite dyrare. ( där skiljer det nog ganska mycket på om du gör det själv eller inte ) Jag kör inte jätte mycket, så räknar med att bara behöva renovera varje vinter. Blir lite terapi arbete mellan säsongerna :)

Du skulle inte bli besviken på en 650 vad gäller körning, men man måste nog tycka att det är kul att va i garaget ibland :)

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Hoj
Kawa zx9r -99
Vad motsvarar 10timmars körning i mil?

Rasorblade
Kan ju kanske vara intressant att få känna lite.

Last edited:

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Jag funderar också på en Husa 650, är det nåt man ska se upp med?
Och vad är det den stora servicen innefattar? :banana

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag funderar också på en Husa 650, är det nåt man ska se upp med?
Och vad är det den stora servicen innefattar? :banana

Se upp med årsmodellerna fram till -03 ( sök om du vill veta varför :) ) Stora servicen ( om man vill kalla den det ) innebär att du måste klyva motorn och byta slitdelarna. ladda ner husas manualer om du vill veta exakt vad. Finns även bra beskrivet hur man gör, kan du bara göra lite av jobbet själv så finns det ju alltid pengar att spara :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy