Spider skrev:
2070169
När du är säker på att det är tätt, börja med att skruva ut blandskruven en aaaning,typ ett kvarts varv åt gången Ta det försiktigt och ha koll på hur mycket du skruvar.
Instämmer till fullo
Det är ofta bara ett kvarts varv som gäller innan blandningen blir helt fel (och hojen t.ex. blir svårstartad - det känner vi ju till
). Om man behöver justera in skruven helt eller ut mer än 2,5 varv, är det lagom att byta lågfartsmunstycket istället (också) - skruven ska bara användas för finjusteringen (båda två täcker in nästan samma "område" vid gaspådrag).
Nålen och nålmunstycket ska du inte röra för att få bort smällarna, utan bara om hojen går för fett/tunnt i mellanregistret (ser du bara till 100% vid en bänkning).
För att täta avgassystemet, kan man använda "glas-silikon" om man inte hittar riktig avgasrörspasta (brukar finnas på Biltema och Mekonomen m.fl.).