Byta munstycke på Lc4:a

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
MjO skrev:
2069834 Okej, måste jag plocka bort hela förgasaren för att komma åt uppifrån när det gäller att mecka med nålen?

Nu, gäller det förstås en annan förgasare, än jag då kommenterade, men du har väl FCR41:a ? Då kan du lyfta på locket på fuggen bara och komma åt nålen. Väldigt smidigt.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Spider skrev:
2070169
När du är säker på att det är tätt, börja med att skruva ut blandskruven en aaaning,typ ett kvarts varv åt gången Ta det försiktigt och ha koll på hur mycket du skruvar.
Instämmer till fullo :) Det är ofta bara ett kvarts varv som gäller innan blandningen blir helt fel (och hojen t.ex. blir svårstartad - det känner vi ju till :gnissla :hihi ). Om man behöver justera in skruven helt eller ut mer än 2,5 varv, är det lagom att byta lågfartsmunstycket istället (också) - skruven ska bara användas för finjusteringen (båda två täcker in nästan samma "område" vid gaspådrag).

Nålen och nålmunstycket ska du inte röra för att få bort smällarna, utan bara om hojen går för fett/tunnt i mellanregistret (ser du bara till 100% vid en bänkning).

För att täta avgassystemet, kan man använda "glas-silikon" om man inte hittar riktig avgasrörspasta (brukar finnas på Biltema och Mekonomen m.fl.).
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Japp, tror jag struntar i nålen just nu, justerade blandskruven ett kvarts varv ut från det den stod på nu (var redan på 2,25 varv, då 2 ska vara standard) och räcker inte det får jag väl gå upp på 48 i lågfartsmunstycke. Kan inte testa idag dock, så kallt och slaskigt och vill inte tvätta hojen igen :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top