Byta "ner" sig ?

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Det viktigaste är dålig högfartskomfort! Då går det inte lika fort. Funkade klockrent när jag bytte från TL1000R till en ER-6n!!! Tidigare har jag varit en av dem som påstår att föraren själv väljer farten!

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Jag "bytte ner" mig jag oxå, eller faktiskt upp, efter ett antal litershojjar och streetfighters gick jag från en vässad tuono 1000r till en zxr750 årsmodell -92!!! Detta gjordes iofs endast för att kunna åka både cross och gata men jag tycker det blev roligare att åka gata med min gamla schreck!!:):) Inte de absolut bästa bromsarna och fjädring men det ställer ju andra krav på mig som pilot och det tycker jag är stimulerande:D
Det finns rätt mycket hoj kvar i de gamla hojjarna kan jag lova och sen får man ju en färgsättning som de flesta bara drömmer om....pärlemovit,grön och blå med feta slangar på tanken som inte är mer än design!!! Den ser ut att göra 250 på parkeringen ju!!!!!:Bugar

Tommy.exe

Guest
Jag är lite sugen på en King, men är lite rädd att den ska vara lite tung och jobbig att bråka med då det svänger ordentligt? CB:n är vansinnigt rolig och lättsvängd, men saknar kraft att enkelt komma upp på bakhjulet på 3:an.
Det är nog det enda jag stör mig på, så under tiden jag skrev detta ändrade jag mig från att skriva: byte? Till att dreva ner den lite. :)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Det går bra att få släpp även med en gammal 125a från 80-talet. Byte av fordon är ingen lösning på bristande kontroll.

jo,baksläppet igår var nog bristande kontroll och för hög fart .... vettefan om det hjälper å byta "ner" sig

som någon nämnde , tänka på ungarna när hornen växt ut genom hjälmen å slå av lite på tempot å gasen , men de e svåååårt :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kika på grushojar. 70 km/h på grus kan kännas läskigt snabbt ibland.
Funkar fins på asfalt också.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jag slutade åka sporthoj på gata efter jag pendlat 4 mil slingerväg varje dag... 70 sade skyltarna och så sakta körde jag nog aldrig... även när känslan 'jag kör inte så fort' infann sig så gick det på tok för fort ;) Bytte till Motard, klart roligare och det går inte överjävligt fort ;)

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Jag sålde gixxern då det bara gick fortare och fortare. Så nu till nästa säsong blir det en smc 690, har minst lika kul på en sån, bara landsvägkörningen som inte är lika kul. Men man håller laglig fart med en sån iaf och det är ju det som är min tanke, å det känns som att chansen att överleva en vurpa i 80-110kmh är större än i 250kmh..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati