Är det någon som har en manual till en NS 125, eller kan länka till något ställe där man får reda på hur man gör, och hur mycket olja man ska ha i gaffeln.
Jag ska besikta i morgon och tätningarna är helslut så jag gissar på ombesiktning.
Jag är rädd att det inte är något man gör på en kväll om man aldrig gjort det tidigare. En nödlösning jag fick lära mig när jag körde cross var att ta ett bladmått och "såga" sig runt mellan packboxarna och gaffelbenet. Det är inte alltid dom är slut, utan det har bara kommit i skit som gör att det inte håller tätt. Alltid värt ett försök
Vad gäller plocka isär gaffeln och byta olja och allt så låter jag någon mer kunnig svara.
MVH
Haha. Ungefär samma som med XR 125 då. Ser ut att ha exakt samma gafflar som MT50 fast en aning längre möjligtvis.2981360Tack för svaret.
Näe, jag hade inte tänkt göra det ikväll, jag hade tänkt börja i morgon.
Efter besiktningen, där jag lär få en månad på mig att fixa problemet...
Den som säger att en NS 125 inte är en förvuxen moppe vet inte vad dom snackar om, styrlagret är samma som till Honda MT5 och gaffeltätningarna samma som till Yamaha DT 50
Sån tur att jag säljer moppedelar då.....
Är det någon som har en manual till en NS 125, eller kan länka till något ställe där man får reda på hur man gör, och hur mycket olja man ska ha i gaffeln.
Jag ska besikta i morgon och tätningarna är helslut så jag gissar på ombesiktning.
Jag har precis renoverat en gaffel på en NS och det ska vara 210 ml olja i varje ben.
Nya packboxar finns på Duells.se (159 :- tror jag för båda.)
Lycka till.
/Deejay
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |