Byta packboxar eller inte?

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Hornet 600, LS650
Har en Honda Hornet 2008 som gått 2200 mil. Har tröttnat på den svampiga framgaffeln och köpt mig ett par Bitubo Cartridge med fjädrar anpassade för min vikt. :yoparty

Nu till frågan: När jag ändå nu ska skruva isär gaffeln ska jag passa på att byta packboxarna? Installationen av cartridgen verkar enkel och med packboxbyte känns som att allt blir "dubbelt så jobbigt".

Även kollat vad två olika verkstäder vill ha för att göra jobbet... eftersom ingen ens bemödat sig med att komma tbx inser jag att man kommer få betala 200% i ointressetillägg:huvet så det känns som ett dåligt alternativ?

Har även monterat en Öhlinare i bak så planen är ju att köra hojen ett tag till.

Så; Byta packboxar eller inte?:confused:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Självklart byter du dom om du ändå öppnar upp.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Håller med förgående talare, när du ändå har grejerna i bitar så är det ett mindre jobb att byta, speciellt om du aldrig har bytt boxar innan.
Ett tips dock, köp org.boxar eller några av bättre kvalitet(typ skf eller Ariete) då det lönar sig i längden.

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Hornet 600, LS650
Självklart byter du dom om du ändå öppnar upp.

Håller med förgående talare, när du ändå har grejerna i bitar så är det ett mindre jobb att byta, speciellt om du aldrig har bytt boxar innan.
Ett tips dock, köp org.boxar eller några av bättre kvalitet(typ skf eller Ariete) då det lönar sig i längden.

Tack, Var väl det svaret jag var rädd för men inser att så får det bli... ;)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA