Har problem med laddning till batteriet på min Kawasaki ZXR -89. Nu har jag lossat och tittat bakom generatorn. Remmen som förmedlar kraft till generatorn har bränts av eller något liknande. Låg en hög med svart stofft (sot + olja + damm?) under den. Jag har iallafall rengjort så mycket jag kan, t.ex. gnuggat bort alla skit med en tandborste och rengjort runt trissorna som ska spänna upp remmen.
Nu till min fråga. När jag testade att snurra på trissorna så snurrar bara den del som tillhör generatorn. Den andra trissan som är förmedlar kraften via remmen går inte att rubba. Är detta normalt?
Det kan tilläggas att detta är min första hoj och jag har aldrig meckat med bil eller andra fordon förut
Nu till min fråga. När jag testade att snurra på trissorna så snurrar bara den del som tillhör generatorn. Den andra trissan som är förmedlar kraften via remmen går inte att rubba. Är detta normalt?
Det kan tilläggas att detta är min första hoj och jag har aldrig meckat med bil eller andra fordon förut