cybertron
IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
- Gick med
- 31 Mar 2006
- Ort
- Slite
- Hoj
- Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Hej
Så, då har man varit hos bilprovningen, det gick hyffsat måste jag säga, med tanke på att hojen (officiellt sett) har stått still i 6 år så gick den igenom med 4 fel.
*Reflexen bak får inte sitta på nummerplåten (hade en känsla för det)
*En låskringla (inte rätt namn) som sitter på bulten för bakfälgen hade försvunnit (suck)
*halvljuset var för lågt...
*och så det sista, STYRLAGRET måste bytas,
Så min fråga är är det svårt att byta styrlager själv?
och är det någon som kan beskriva förfarandet?
men en glad nyhet är att mitt körförbud är upphävt, men bara i en månad...måste tillbaka för efterkontroll såklart
Så, då har man varit hos bilprovningen, det gick hyffsat måste jag säga, med tanke på att hojen (officiellt sett) har stått still i 6 år så gick den igenom med 4 fel.
*Reflexen bak får inte sitta på nummerplåten (hade en känsla för det)
*En låskringla (inte rätt namn) som sitter på bulten för bakfälgen hade försvunnit (suck)
*halvljuset var för lågt...
*och så det sista, STYRLAGRET måste bytas,
Så min fråga är är det svårt att byta styrlager själv?
och är det någon som kan beskriva förfarandet?
men en glad nyhet är att mitt körförbud är upphävt, men bara i en månad...måste tillbaka för efterkontroll såklart