Bäverhyddan
Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Hej,
Har testat att söka i forumet utan att hitta informationen, kan bero på inkompetens eller att mina söktermer inte är tillräckligt precisa.
Är dags för ett nytt bakdäck på hojjen, då den går ganska mycket grus skulle jag vilja komma ned lite i bredd på däcken.
Jag upplever att den flyter runt ovanpå gruset istället för att gräva ned sig, rullar på Mitas E07+ med slang (ekerfälgar)
Original på en Scrambler Desert Sled (193 torr, 209kg våt)
Fram 120/70-19
Bak 170/60-17
Fälgbredd fram 3"
Fälgbredd bak 4,5"
Skulle vilja testa följande dimensioner men vet inte om det (framförallt fram) blir för smalt för fälgarna? Differensen i rullomkrets är försumbar gentemot original.
Kommer fortsätta köra på E07+, eller som de heter nu - Enduro Trail +
Fram 100/90-19
Bak 150/70 -17
Vad säger ni kunniga motorcykelåkare om att gå ned i bredd på dessa fälgar?
Allt gott//
Har testat att söka i forumet utan att hitta informationen, kan bero på inkompetens eller att mina söktermer inte är tillräckligt precisa.
Är dags för ett nytt bakdäck på hojjen, då den går ganska mycket grus skulle jag vilja komma ned lite i bredd på däcken.
Jag upplever att den flyter runt ovanpå gruset istället för att gräva ned sig, rullar på Mitas E07+ med slang (ekerfälgar)
Original på en Scrambler Desert Sled (193 torr, 209kg våt)
Fram 120/70-19
Bak 170/60-17
Fälgbredd fram 3"
Fälgbredd bak 4,5"
Skulle vilja testa följande dimensioner men vet inte om det (framförallt fram) blir för smalt för fälgarna? Differensen i rullomkrets är försumbar gentemot original.
Kommer fortsätta köra på E07+, eller som de heter nu - Enduro Trail +
Fram 100/90-19
Bak 150/70 -17
Vad säger ni kunniga motorcykelåkare om att gå ned i bredd på dessa fälgar?
Allt gott//