byta till W7 på ny laptop, vad tänka på, hur göra smidigast?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Köpte en ny asus laptop med w8 och ska byta till w7,
är det bara att köra w7 cd´n och låta den sköta resten,
eller bör jag formatera för att ha det problemfritt?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Gör en nyinstallation så slipper du rensa bröte.

Låter bra, men hur..
om det går från min w7 cd vete fan.

Laptop har widi, det sitter i chippet och funkar även med w7? (ultimate)

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Gör först en clone/image av hårddisken innan du tömmer i fall du skulle vilja gå tillbaka.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gör först en clone/image av hårddisken innan du tömmer i fall du skulle vilja gå tillbaka.

tack för tipset.
jag testade med hdclone 4, men den varnar för att target disken kommer skrivas över,,,
det finns gott om ledig plats, säger programmet bara så där eller va fanken ska man behöva
en ny tom disk för detta?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Det bör ju gå då :)

Jag körde Clonezilla en gång när jag klonade min SSD.
www.clonezilla.org

Man installerar det på ett USB-minne som bootar upp datorn, sedan går man igenom menyvalen och väljer att den ska skapa en image av ens c:-disk som sparas på en extern disk (i ditt fall usb-disken).
Finns flera möjliga sätt att göra det på förstås, men Clonezilla är välbeprövat.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag sitter just nu och klonar en kunds hårddisk mha AcronisTrueImage. Jag befinner sig 40 km från datorn - som körs virtuellt på en ESXI-host @ work. Den ska senare idag läggas över på en fysisk bärbar. Acronis True Image Home 2011 - det bästa som hänt sedan otto-motorn uppfanns!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping