Lånar tråden från Ts,
Bytte blinkirs till hojen ihop med det sågick en 10amp säkring
Så jag satte dit en 20amp så länge efter det så börja hojen knasa sig vd start.,
Sluta idag med att batteriet orkade inte dra runt helt ,så den dog
Bytte nu till 10 men ska det verkligen göra så mycket .
Tack för svaren.. ska testa kan ju vara något så simpelt som en säkring
Brb...
Lånar tråden från Ts,
Bytte blinkirs till hojen ihop med det sågick en 10amp säkring
Så jag satte dit en 20amp så länge efter det så börja hojen knasa sig vd start.,
Sluta idag med att batteriet orkade inte dra runt helt ,så den dog
Bytte nu till 10 men ska det verkligen göra så mycket .
Ja herre. j...ar Snacka om att sålla illa bland svaren.
Om en 10 amp går så sätter man väl inte in en 20 amp....
Eller stoppar du in en 7 tums spik i propp skåpet hemma då en säkring går där också..............
Då kan skadan bli värre eller att du kortsluter hela skiten det skulle
jag alldrig våga..... !
Ja man vet aldrig ,
Men vad är det jag skulle ha kortslutit
Ja man vet aldrig ,
Men vad är det jag skulle ha kortslutit
Ja herre. j...ar Snacka om att sålla illa bland svaren.
Hoppades väl på den enkla vägen men så va inte fallet..
Några fler kloka ord?
Fick stopp ute vid skansundet igår rullade av färjan & fick då starthjälp av en bil med startkablar.. kan något gått snett där?
Har för mig att man kan knäcka ett batteri om man nu tar hjälp på det viset . men vad vet jag
Om det sitter en 10A säkring så sitter det en sådan av en viss orsak, vanligtvis för att skydda just den kretsen från överspänning, dvs innan resten av den kretsen brinner upp så skall säkringen brinna/smälla av. Byter du då ut den mot en 20A så kan just den kretsen få mer ström och det kan ge skador på just det delen av
elsystemet...
Ok uff ,va ute nu efter jag har bytt säkring samt laddat batteriet en aning ,hojen starta körde en sväng stängde av å prova på nytt ,det fungerade alla lampor fungerar. samt varvräknaren fick ju sig ett frispel, så nu har man lärts sig att inte leka med säkringar
Vänta lite här nu.. en person startar en tråd för att hans hoj inte startar och sen kommer en person och snackar om att man ska kolla efter trasiga 10 amp säkringar och byta dem till 20 amp
Och nu har den personen i sin tur problem med sin hoj..
Zajtar: Vad är ditt problem, laddar hojen för lite? Och du tror att det inte är laddningsregulatorn? Och allt detta hänger ihop med att du satte dit en 20 amp säkring istället för en 10 amp eftersom 10 amp-säkringen gick sönder efter du satt dit andra blinkers?
Byt blinkers, kolla hur hojen mår, mår batteriet bra? Laddar den som den ska? Testa en annan laddningsregulator.
Hahahah ne jag sa aldrig att han ska kolla säkringar ,hahah det va han som sa det .
Jag har tagit loss blinkerserna nu ,för å se om batteriet fortfarande förlorar ström. Hojen laddar för lite. Ska testa en annan idag faktist sen har jag aldrig gett råd till nån i denna tråden ,med tanke på att jag kan inget om el därav klantigheten
Har du kollat efter dåliga kontakter och kollat så att jord-kabeln är hel?
Jag upptäckte själv en dålig kontakt, samt en taskig jord-kabel. Detta gör att allt blir knas.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |