Byte av försäkringsbolag

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Jag vill vara med de stora grabbarna i år och köra lite bana, problemet är att jag har IF som försäkringsbolag och det tillåter inte mckörning på inhängnat område, dvs försäkringen gäller inte på bana.

1 Min fråga är: jag har precis betalat in försäkringen på 6301:- och om jag säger upp den fur mycket av pengarna får man tillbaka?

2. Kan någon tippsa om försäkringsbolag som tillåter körnaing på bana. Har sett i några trådar nu att TH har bra premier.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Går bara att säga upp försäkringen på årsförfallodagen om du inte säljer bågen till någon annan.

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
du

Medin skrev:
Jag vill vara med de stora grabbarna i år och köra lite bana, problemet är att jag har IF som försäkringsbolag och det tillåter inte mckörning på inhängnat område, dvs försäkringen gäller inte på bana.

1 Min fråga är: jag har precis betalat in försäkringen på 6301:- och om jag säger upp den fur mycket av pengarna får man tillbaka?

2. Kan någon tippsa om försäkringsbolag som tillåter körnaing på bana. Har sett i några trådar nu att TH har bra premier.

måste göra ägarbyte annars kan du inte byta f-bolag.du måste då vänta på dín årsförfallodag

på så sätt får du tillbaka pengarna du betalat in

Last edited:

HanneZ

Guest
BalkanBoy skrev:
måste göra ägarbyte annars kan du inte byta f-bolag.

på så sätt får du tillbaka pengarna du betalat in
??
ja bytte häromdan o de va inga problem!

gammal

oldschool
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
gsx-r 750 -85
Medin skrev:

köp senaste tidningen av bike. där försöker dom leda oss dödliga genom djungeln...
letade lite på skithuset men hittade inte tidningen, men jag har för mig att just den artikeln fungerade under ett helt besök :arsele

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Jag betalar halvår för halvförsäkring. Det låter konstigt att man inte skall kunna byta försäkringsbolag, det har jag ju gjort flera gånger med hemförsäkringen.

motard

Ny medlem
Gick med
29 May 2003
Hoj
Ktm 525
byte

Folksam får man köra på bana,men man kan som sagt bara byta på årsförfallodagen eller göra ett ägarbyte.

Fogel99

www.ducceklubben.org
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Yamaha R1 -98 röd, vit, svart och ett ART slipon - - - - Ducce 748 (854 cc) ,Ducati performance trimchip ,kemnarace koppling ,Termignoni pipor
motard skrev:
Folksam får man köra på bana,men man kan som sagt bara byta på årsförfallodagen eller göra ett ägarbyte.

Jag har också Folksam, men gäller vagnskadan på Bana alltså ?
Eller gäller försäkringen bara om man orsakar skada på annans hoj ?

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Hänvisa till att de bytt försäkringsvilkor och be vänligt men bestämt om att få byta bolag eftersom du redan har bokat in ett antal bandagar (en liten vit lögn får man dra)
Funkar inte det så är det bara att upplysa dem om att du kommer byta bolag i vilket fall som helst, även om det så krävs ett ägarbyte (du ska fortfarande vara vänlig)
De inser då ganska snart att det är ingen idé att bråka med dig och vips kan du byta bolag utan att ha fått 2 nägarbyten registrerad på din hoj!
Men var noga med att framhäva att det är just försämringen av dina vilkor som är anledningen, om de tror att du vill byta bolag för att spara pengar så kommer de troligtvis INTE hjälpa dig.
Lycka till

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Jag blev erbjuden av IF att bli löst från min försäkring då jag påpekade att det faktiskt inte framgår i deras villkor att trafiken inte gäller på bana. Bytte dock inte då dom var otroligt mycket billigare än några andra när det gällde att försäkra. Nån som vet nåt bolag där man kan ta en tillfällig banförsäkring? Alltså inte för bågen utan för mig och dom som eventuellt skulle kunna bli skadade i samband med klotning od.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept