Byte av framdrev.

Möjligt att mutterdragare funkar om det är så att du inte får nån kraft eftersom det flexar såpass, men så som jag förstod det ur första inlägget va det lack of power så att säga ;-)

...ÄNTLIGEN. Nu fick jag hjälp av en som ställde sig på fotbromsen. Sedan tog jag i med ca 80% av mina outtömliga kraftresurser. Resultatet blev att muttern släppte och jag drog huvudet i styret och har nu en hel-najs bula. :fatta!

Drevet fick jag sedan loss med hjälp av en avdragare. Bytte det drog fast allt jag lossat. Provkörning äger rum imörra. När jag belåtet lade mig på sofflocket och skulle njuta av min seger över drevbytet så kikade jag som hastigast i instr.boken. Där stod det att axelmuttern till bakhjulet skulle dras med 90Nm. :va Har ingen momentnyckel, men 90Nm är ju ingenting. Nu ska jag behöva gå runt med dåligt samvete att jag dragit på tok för hårt. :huvet Vad är det som frestas om man dragit för hårt? Är det hjullagren som tar stryk eller vad?

/KaliZ

Anton_Ljunghusen skrev:
Möjligt att mutterdragare funkar om det är så att du inte får nån kraft eftersom det flexar såpass, men så som jag förstod det ur första inlägget va det lack of power så att säga ;-)

Alltså. Mutterdragare slår muttern åt det hållet man ställt in det på.

Om det inte lossnar först, så är det bara köra muttermaskinen ett tag. Det släpper alltid eller så går nått av :tungan

Om inte en skruv eller mutter lossnar så är det bara att slå på det och lite rostlösning så brukar det hjälpa. Prova!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back