- Jerker -
Gudomlig sporthojare
Wheeler Dealer måste jag testa. Min däckkrängare gjorde slut i helgen efter två timmars kamp mot ett SportSmart :-(
Kostar 350 kr för bakhjul. Räkna på den tid det tar att skruva av hjulet, köra till verkstad, sedan köra tbx, montera osv. Jag har 3 hojar så det blir en slant för mig, å andra sidan kör jag inte bana längre så däckbyten sker inte så ofta egentligen. Det är som med oljebyten på bilen...jag bytte själv EN gång och så visade det sig att det hade varit billigare att få det gjort på verkstan...och då räknade jag inte på tiden jag slaktade på och nerskitade händer, kläder och allmänt bök.
Ja, jag kände verkligen hur krångligt det va att ta 10 minuter för att skruva av hjulen och kasta in dom på Däckspecialen i Västberga idag och få ett bra pris och bra bemötande. Helt obokat så hämtar jag ut dom imorgon igen. Slipper man dessutom ta en - två timmar av arbetsdagen för att byta däck. Skulle det dessutom regna den dagen man tänkt byta så slipper man bli blöt.
Däckshopen i haninge bytte klorna på katten idag. Mycket nöjd med bemötandet. Sen okej, 4 pix men vadå, jag älskar min hoj och betalar hellre en slant om det innebär att jag kan fortsätta köra... skulle jag skruva av hjulen själv hade det tagit mig flera timmar, garanterat.
Meeeeen så skönt det var att köra utan den där plattslitna kanten och ett framhjul som muppar sig då det släpper luft hela tiden... Ahhhhh... 400 mil avverkade i år, känner på mig att det blir ett däcksbyte till i år minst
Ses på vägarna och tack för råden!
Du ligger efter!Iofs lär din ringenresa lägga på bra jävla många mil för dig.
nu byter jag alltid däcken själv och tycker inte att det är svårt alls men jag håller helt med med dig. har man ingen plats/lust/kunskap är det ju det bästa att bara åka in till en av de nämnda.Jag gillar inte att krångla till det och tjafsa så jag åker till Ducati Sthlm, AVA eller Mcvaruhuset. Det tar någon dag att få hem däck, de gör bytet medan man väntar (om man åker dit när man bokat) och gör allt rätt. Beställa på nätet ? Ta av hjul ? Åka med det där jävla hjulet till verkstad ? Åka med jävla hjulet tbx ? Skruva på hjulet ? Det verkar vara krångligt att äga en hoj....jag kör till verkstad, får däcket bytt och sen åker jag därifrån.
Snacka inte skit! Ava byter inte ett bakdäck för 350 spänn om du kommer in med hela hojjen.
Nu har jag inte följt hela diskussionen men AVA byter visst däck om du kommer in med bara fälg. Men det kostar nog typ 400 kr för bara bytet så det är inte billigt.
fick ont i magen av att läsa denna tråden o se hur dyrt de blir.. har inget garage, verktyg, bil, no nada så måste antagligen beställa hos ava (de är närmast) och sen casha dom för bytet etc. nu är de iofs bara framdäcket som är i kritiskt behov men
Äsch då. Förutom Ulvhamnes generösa erbjudande ovan, så räcker det att du har en halv dag ledigt och tar dig till Wheeler-dealer på hojen. Han lånar dig verktygen och bjuder även på en skopa fett att smörja in axel och annat med sen. Så monterar du av på plats, ger honom hjulet, går och fikar en tre kvart eller timme, bytet klart, fetta in, montera tillbaks, ut och kör.fick ont i magen av att läsa denna tråden o se hur dyrt de blir.. har inget garage, verktyg, bil, no nada så måste antagligen beställa hos ava (de är närmast) och sen casha dom för bytet etc. nu är de iofs bara framdäcket som är i kritiskt behov men
Byte på egen hand tar max 20-25 min. På den tiden hinner du inte fram och tillbaka till verkstan...Jag sätter mig, tar espresso...öppnar datorn och jobbar OCH debiterar timmarna...skulle det regna skiter jag i att byta den dagen. Jag vet ärligt talat inte ens hur man tar av hjulet på min SF..de andra har jag sett på film hur man gör...
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!