Byte av lampa under instrumentbrädan.

Gilseg

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Honda Transalp XL600V
Tjenare, vet jag kanske är på lite fel forum men lagt så mycket tid på detta idag att jag inte kan förmå mig att skruva ihop hojen innan jag lyckats med vad jag började med.

På min Honda Transalp xl600v -96 har ena lampan gått som lyser upp hastighetspinnen när man kör i mörker. När jag kommer upp i 70 så ser man igen tack vare den andra lampan men innan dess äre inge skoj när man kör i bäckmörker.

Idag har jag skruvat sär hela fronten på hojen för att komma in i instrumentbrädan men har nu sprungit rakt in i en vägg. :huvet

Plastbiten där hastigheten visas sitter fast bakom hastighetspinnen. jag måse få bort den för att komma åt lampan men pinnen går ej att ta av. Finns snart inte en skruv kvar i instrumentbrädan men enda går den förbannade plastbiten inte att få bort.

Läst igenom min manual och sökt i timmar på nätet och skrivit på utländksa forum om skiten men inga svar än. Evigt tacksam för lite instruktioner.. Känns som de är nått pisssimpelt som jag helt missat. :confused:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Då modellen inte är så där väldans vanlig här på Sporthoj kanske lite bilder vore bra? Så kan man kanske hjälpa dig på traven iaf..

sportbike

Guest
Du är i fel ände på mätarhuset.
Lampan är monterad underifrån.

Gilseg

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Honda Transalp XL600V
haha för bra för att va sant.. När jag attackerade skiten från andra hållet så blev de ganska självklart var skon klämmde. Var som sagt på fel sida av problemet ja. Tack Sportbike, fick samma tips på ett annat forum för 10 min sen. Kom precis upp från hojen, tog ungeför 1 minut att fixa skiten som jag pillat med precis hela dan..
Tack tack!

sportbike

Guest
haha för bra för att va sant.. När jag attackerade skiten från andra hållet så blev de ganska självklart var skon klämmde. Var som sagt på fel sida av problemet ja. Tack Sportbike, fick samma tips på ett annat forum för 10 min sen. Kom precis upp från hojen, tog ungeför 1 minut att fixa skiten som jag pillat med precis hela dan..
Tack tack!

Nästa gång,fråga först :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras