Byte av olja samt olje-filter

Dr mc

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
99, Suzuki sv650su
hej,
ny mc-ägare och ganska okunnig. Mc:n läcker olja, blivit rek att byta filter vid besiktningen. Har en Suzuki sv650, 99a. Ska man våga sig på att byta dessa själv? Tacksam tips för hur jag ska göra detta eller om jag ska låta någon certifierad verkstad sköta det.
Mvh/
Dr mc

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
klart du ska byta själv. Inga problem alls.. Jag rekomenderar biltemas racing olja 36-437. Den är prisvärd och bra. Filter kan du köpa på i princip vilken mc-firma som helst.

Skruva ur oljepluggen ur oljetråget och låt oljan rinna ur. En fördel är om du nyss kört motorn så oljan är varm och lättare rinner ur.

Skruva sedan av filtret och fukta gummi-oringen på det nya filtret med olja. Skruva sedan på det och häll i angiven mängd olja..

Lätt som en plätt

Dr mc

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
99, Suzuki sv650su
klart du ska byta själv. Inga problem alls.. Jag rekomenderar biltemas racing olja 36-437. Den är prisvärd och bra. Filter kan du köpa på i princip vilken mc-firma som helst.

Skruva ur oljepluggen ur oljetråget och låt oljan rinna ur. En fördel är om du nyss kört motorn så oljan är varm och lättare rinner ur.

Skruva sedan av filtret och fukta gummi-oringen på det nya filtret med olja. Skruva sedan på det och häll i angiven mängd olja..

Lätt som en plätt

/tack man! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...