Byte av packbox i framgaffel - kostad på verkstad?

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Funderar på att köpa en hoj där packboxen i framgaffeln måste bytas. Nån som vet ett ungefärligt pris på det om man lämnar in den?

Tja, är väl olika med priserna men typ tre lax har jag för mig. (Diffar säkert en hel del beroende på hojtyp)
Och du bör byta båda!
Annars är det bara en tidsfråga innan den andra hälsa hem.

Gör det själv vetja...
Kostar bara en packningsats och lite gaffelolja;-)

Kolla in mek delen på http://www.soe.se för ingående info över hur det funkar, eller sök på forumet här.

Last edited:
Med lösa gaffelben inlämnade kostade det drygt 1 800:- för en Blade -04 i somras inklusive boxarna. Jag har ingen aning om det är billigt eller dyrt, men gäller det en plastraket kan det nog bli några (dyra) timmar till om verkstan ska riva bort och återmontera gaffeln...

1500-3000 är de förslag jag har fått i Skåne med hojen som den är (Piffes MC i Staffanstorp billigast :tummenupp)

Säkerligen mycket billigare med lösa gafflar, men det är ju en del meck om man inte har rätt utrustning...

Inte så svårt att göra själv om man har rätt verktyg och tummen på rätt ställe i handen. :tummenupp Har fått göra det i stort sett varje vinter efter lite lek så nu börjar man få rutin.

Att byta packboxar i en lös framgaffel tar under timmen per ben (ännu snabbare om det är husan du skall byta på).

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick