bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jo jag vet att det väl är att rekommendera att byta ut hela gaffeln på hojen för att få styvare gaffel, bättre bromsar, slippa anti diven och 16 tums framhjulet. Men gaffeln är genomgången, däcket nytt och hojen körs och kommer inte stt köras mycket heller framöver, kanske ett hundratal mil varje sommar. Planen är att koppla bort anti diven och då funderar jag på fjädrar i gaffeln.
Som det verkar har Hypro, Wilbers, Hagon och YSS progresiv fjädrar till GSX750ES. Wilbers är billigast på ca 1700 kr och säljs via NCCR annars kostar seten runt 2000 kr. Bytte till Wilbers progressiva fjädrar på KLR:en och det blev som en ny hoj.
Några andra tips och vad tror ni om denna budget lösning? Eventuellt komplettetad med ett egen fräst och svarvad "fork brace". Lär ju knappast bli sämre, nu har jag fjädrarna justerade i det styvare läget vilket känns bättre.
Som det verkar har Hypro, Wilbers, Hagon och YSS progresiv fjädrar till GSX750ES. Wilbers är billigast på ca 1700 kr och säljs via NCCR annars kostar seten runt 2000 kr. Bytte till Wilbers progressiva fjädrar på KLR:en och det blev som en ny hoj.
Några andra tips och vad tror ni om denna budget lösning? Eventuellt komplettetad med ett egen fräst och svarvad "fork brace". Lär ju knappast bli sämre, nu har jag fjädrarna justerade i det styvare läget vilket känns bättre.