Byte högtalare Scala intercom. Ohm fråga.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Mina erfarenheter av Scala rider är allt annat än goda. Förutom att det är dåligt i största allmänhet så gick nu högtalaren sönder. Eftersom jag är ute på semester kan jag inte hålla på att skicka in för garanti och sånt och deras support vägrar tipsa om hur jag kan laga den i fält. På högtalarelementet står det 32ohm. Kommer jag att paja allt om jag går och köper ett par lurar och byter element? Kan ju inte titta på förpackningen om det är 32ohm eller något annat. Någon som vet vad det sitter för grejer i sony klassiska hörlurar?

Andra tips på hur man fixar detta? Knäpper jag på elementet hoppar det igång någon sekund men det verkar inte vara sladden utan elementet.

I övrigt råder jag er att inte befata er med scala rider g4.

Raderad medlem 51742

Guest
Bör inte vara något problem att skaffa i princip vilka hörlurar som helst och ersätta. Beroende på hur tungdrivna de är kan du få olika ljudvolym i respektive öra så det bästa är nog att byta båda samtidigt. Dumt att inte G4 har hörlurskontakt så du hade kunnat koppla in ett par vanliga in-earhörlurar. Var också missnöjd med mitt G4 av många olika anledningar.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Men jag kan inte bränna förstärkaren med fel ohmtal eller liknande?

Ja de kräver ett under av tålamod. Sen när supporten dryga om att prata med en auktoriserad återförsäljare när jag sa att jag var i jämtländska vildmarken...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Tvivlar starkt, men vill du va på den säkra sidan så välj lurar me högre impendans :fyllisar

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Har kört min scala rider q3 sedan nya med mina vanliga sennheiser inear musikpluggar utan ett enda problem så jag säger go for it:tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO