Byte tändstift cbr600-00

Rocco85

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2010
Hoj
CBR600-00
Hej. Tänkte byta tändstift på hojen en cbr 600f-00 och har enligt instruktionsboken börjat med att plocka bort kåpor och kylare, men hittar/når inte stiften:confused: Nån som har bytt tändstift och har tips eller vet om tanken också måste bort?

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
du måste lyfte tanken sen om jag inte missminner mig helt får du lyfta på luftburken sen kommer du åt o byta ,, dra inte för hårt so smörj gängorna med ngt lämpligt

Rocco85

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2010
Hoj
CBR600-00
du måste lyfte tanken sen om jag inte missminner mig helt får du lyfta på luftburken sen kommer du åt o byta ,, dra inte för hårt so smörj gängorna med ngt lämpligt

Väldigt tacksam för snabbt svar:tummenupp Utan att ha plockat bort tanken än ser man bara vad som ser ut som en tändhatt eller något liknande i gummi. Sitter stiften under dem?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
japp, that's them.
Stiften brukar sitta djupt så det går inte komma åt dom utan att plocka tank+luftburk.

Rocco85

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2010
Hoj
CBR600-00
japp, that's them.
Stiften brukar sitta djupt så det går inte komma åt dom utan att plocka tank+luftburk.

Tackar och bockar:Bugar
Önskar bara man hade vänt sig till den riktiga expertisen här på forumet innan man konsulterade instruktionsboken och plockade bort kylaren:huvet Jaja, tar inte jättelång tid att få tillbaka och man lär sig av misstagen :tummenupp

desh

Apskaft
Gick med
10 May 2010
Hoj
Honda CBR 600F -99
Önskar bara man hade vänt sig till den riktiga expertisen här på forumet innan man konsulterade instruktionsboken och plockade bort kylaren:huvet Jaja, tar inte jättelång tid att få tillbaka och man lär sig av misstagen :tummenupp

Jag tänkte också börja plocka bort kylarn (eftersom det står att man skall göra så i CBR600F4ans servicemanual), tur att jag läste detta först :) Jag fick ingen verktygslåda med min hoj, är en tändstiftsnyckel något man kan köpa i vanliga mc-affärer?

desh

Apskaft
Gick med
10 May 2010
Hoj
Honda CBR 600F -99

Tja, hur gick det för dig? Hade du nyckeln från original-verktygslådan? Om inte, vad använde du i stället? Tänkte att det vore gött att ha alla verktyg INNAN jag sliter isär skiten.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...