Bytte från 660 till 625

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
tycker det är märkligt att det alltid ska bli sån standoff mellan 660 och 625

stor sett samma hoj.

660 kick, lite mer borrad (654cc), dvs lite mer pulver. 138 kg
625 elstart,(625cc) 146 kg
siffror enl. va ktm specar..

båda typade för skjuss sen 05.

e väl bara välja om man tycker lite mer pulver, lite mindre vikt är värt o kicka för eller om man vill trycka på knappen, båda hojjarna är garanterat kul i massor :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lite därför jag blev så pass besviken på 660 för nu när den kom 2003 så hade man ju hoppas på smidigare chassi mm inte fan blev de det!

Men det går inte att sticka under stolen att 660 går jäkligt bra ostrypt orig.

He he märker inte av de extra kg på min 625 när jag jagar 660!! :hihi
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
motardnisse skrev:
2248048 Lite därför jag blev så pass besviken på 660 för nu när den kom 2003 så hade man ju hoppas på smidigare chassi mm inte fan blev de det!

Men det går inte att sticka under stolen att 660 går jäkligt bra ostrypt orig.

He he märker inte av de extra kg på min 625 när jag jagar 660!! :hihi

03:an e ju hyfsat gammal, varken 660 eller 625 är va dom va 03.

näe tror inte heller man märker nån jätteskillnad direkt.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
tattoo skrev:
2248006 kör mest gata, men har sålt min cross så et kan blilite is oxå.
vad kan det kosta att byta förgasare osv. på duken

Köp 625/660 direkt, du kommer inte ångra dig!
Duken må vara snyggare men när man kört den ett tag så inser man att man skulle ha valt en motard direkt ändå.
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
Sålt min 600FS idag och skall köpa mig en motard, det står mellan 625 eller 660. Varit inne på CRFen och 525an men det blir nog alldeles för mkt meck + att jag e jävligt osugen på att skjuta motorn.

Kan ju säga att 660n ligger klart närmast köp men vore dumt om man inte kan skjutsa, varför skulle man inte kunna det? Hojen håller väl?

Är det någon som har några bra argument till varför jag skulle välja någon av modellerna så är det väldigt välkommet.

Söker en bushoj med mkt pulver, men som sagt vill inte ha motorrenoveringar varannan vecka.

Mvh

Fredrik
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
kosmic skrev:
2248190 Sålt min 600FS idag och skall köpa mig en motard, det står mellan 625 eller 660. Varit inne på CRFen och 525an men det blir nog alldeles för mkt meck + att jag e jävligt osugen på att skjuta motorn.
Köp dig en 625:a.Elstart är grymt trevligt på en gathoj och alla KTM LC4 är så jävla klumpiga ändå att något kilo hit eller dit inte spelar någon roll....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top