ca 45 stulna hojar hittade..

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Markus skrev:
Jag tror inte det finns en chans att de får så mycket. Stulna lyxbilar säljs för under hundringen vill jag minnas att jag läst, typ 50' till och med. Och jag betvivlar att det är fler maffiasnubbar i öst som vill åka 98:ans R1.

Ok, om du vet så...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske försäkringbolagen fixar utförsäljning :tummenupp :yoparty

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Markus skrev:
Ja, tie-tuss kanske. Det lär ju inte vara som att skeppa x5:eek:r iaf.

Det lär ju bero på..

De kanske får 15-20 för en nyare HD eller K5 Gixxer 1000 å 7-8 för en 98:ans R1 :va?

Så ett snitt kan väl ligga på 12-15.

Det blir en del på 45 hojar det....

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Menar ni på fullt allvar att man kan köpa en stulen -05 för ca 10kkr?!
Då förstår jag hur vissa har råd med årets modell på banhoj. :arsele

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Biturbo skrev:
Det lär ju bero på..

De kanske får 15-20 för en nyare HD eller K5 Gixxer 1000 å 7-8 för en 98:ans R1 :va?

Så ett snitt kan väl ligga på 12-15.

Det blir en del på 45 hojar det....

Blir lite titt som tätt erbjuden nyare sporthojar av en kriminell barndomskamrat som jag av nån konstig anledning fortfarande håller kontakten med. Där är det alltid 10 loppor som gäller....

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
lite oroväckande hur exakta vissa är i priset som busarna betalar/får betalt...

E ni säkra på att ni bara spekulerar.. :7peta

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Kyckling skrev:
Menar ni på fullt allvar att man kan köpa en stulen -05 för ca 10kkr?!
Då förstår jag hur vissa har råd med årets modell på banhoj. :arsele

de kollas.....

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det va en vän som ev. skulle importera en hoj för att köra rr med. När han försökte ta reda på om den varit stulen(via ramnummer) så var det stört omöjligt. Han var även i kontakt med en central nisse och denna påstod att dom inte hade något möjligthet att kolla. Detta kanske va just Svemos lama inställning.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
45! det var en hel del! Som alla andra skulle det var trevligt med mer information :) hoppas de ansvariga får ett tungt straff..........

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
No1 skrev:
Larmtjänst och den Svenska polisen har sedan ett antal år sedan möjlighet att kontrolera ev stulna fordon med detta register, dock biter dom sig tyvärr allt för ofta sig själva i rumpan genom att vara så enormt ointresserade/lata...

Patrik,
SWT Racing...
Mycket möjligt. Då va väl inte mitt R1-05 scenario så väldigt taget ur luften iallafall?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
No1 skrev:
Larmtjänst och den Svenska polisen har sedan ett antal år sedan möjlighet att kontrolera ev stulna fordon med detta register, dock biter dom sig tyvärr allt för ofta sig själva i rumpan genom att vara så enormt ointresserade/lata...

Patrik,
SWT Racing...
Vad är det dom kan kolla då? Egentligen? Ramnummer och motornummer är jag med på, men utöver det då?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
No1 skrev:
När det gäller att REGISTRERA ett fordon så går det inte, men på Svenska banor verkar allt gå med "hjälp" av Svemo :tummenupp ...

Patrik,
SWT Racing...
Jo som banhoj menade jag (AleX hade quotat Kyckling som i sin tur snackade banhoj)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Markus skrev:
Det beror på, antingen är det grov stöld eller tillgrepp av fortskaffningsmedel. Det gick inte att bevisa att de som snodde din skulle avyttra den va? Isf blir det tillgrepp, om man säljer är det stöld. Skumt, men så är det.

Mja, skillnaden mellan stöldfallen och tillgrepp av fortskaffningsmedel ligger om jag inte missminner mig i tillägnelseuppsåtet. Vid stöld krävs tillägnelseuppsåt vilket innebär en avsikt att behålla det stulna, antingen för eget bruk eller för överlårelsepå någon annan. Tillgreppsfallen tar främst sikte på de situationer då någon av någon anledning för stunden ansett sig behöva ett fortskaffningsmedel, vilket efter färden lämnas åt sitt öde. Här finns tex rena joyrides eller de fall då en bankrånare snor en bil för att använda som flyktbil vid ett rån varefter bilen dumpas. I dessa fall har tjuven alltså i själva tillägnelseögonblicket inte för avsikt att behålla fordonet eller sälja det vidare etc.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
CALLAHAN skrev:
Undrar hur många av dom 45 som är försäkringsbedrägeri?

På vilket sätt då?
Att man har parkerat den dåligt låst och väntat på tjuven, eller att man ringt tjuven och frågat vart man kan lämmna hojen för att få den skeppad?

Försäkringsbedragare brukar väl dumpa hojarna i vattenfyllda dagbrott och åka dit ett par år senare när någon dyk-klubb övar där och hittar hojen med nyckeln i låset...

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Om chaffisen på trailern blivit informerad så erkänner han grovt häleri.Dessutom ska han hävda att han köpt dom i god tro att det var reservdelshojar.Detta håller inte numera i en rättegång som tur är,men det mildrar nog misstanken om att han utfört stölderna.I svensk lagstiftning är det ju tyvärr åklagaren som ska bevisa att så är fallet.Hur som haver så lär han få en liten volta o ett digert skadestånd mot de f-bolag som redan betalat ut premier.Är det riktigt illa så har ligan redan kapat/slipat bort alla nummer så att hojarna blir oidentifierbara.Då kan t.o.m stöldgodset hämtas ut av tjuvarna igen och på detta vis anses som "ostulna" i och med att det varit en utredning som visar att brott ej kan styrkas.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024