CA-modul till Comhem..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ännu en tråd :näsblod

Nu när ja köpt ny TV så e de väl dags att fixa digitalTV..
Som jag fattat det så behöver jag då en CA-modul att sätta i min TV så jag kan sätta i kortet i det.

Vart får man då tag i det till vettigt pris?
Eller ska jag ta nån av de separata digitalboxarna comhem erbjuder?

TVn e änna en Samsung bla bla bla Q97.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tjena killen.
Du kan köra boxer abbonemang i din tv INTE Comhem så du måste skaffa dig en box från Comhem för att se deras digitala utbud.
Jobbar som tv installatör och tekniker (lånade tjejens dator så jag skriver i hennes namn)
Mike

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Som sagt, ComHem använder en annan standard. Du måste ha deras box. Ta HD-boxen, den funkar kanon.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tjena killen.
Du kan köra boxer abbonemang i din tv INTE Comhem så du måste skaffa dig en box från Comhem för att se deras digitala utbud.
Jobbar som tv installatör och tekniker (lånade tjejens dator så jag skriver i hennes namn)
Mike

Så jag kan alltså inte köpa en CA-modul med Conax standarden lr va de nu hette ? :gnissla

Som sagt, ComHem använder en annan standard. Du måste ha deras box. Ta HD-boxen, den funkar kanon.

:huvet
va nödvändigt de va me inbyggt skit i tvn då :gnissla
:)

Last edited:

Pips

Guest
Japp.. tänk på alla skogmullar som annars skulle behöva ha en box.. :D

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ja men va tusan..
De finns ju Viaccess för Boxer.. o sen finns de väl nå Conax om ja inte fattat fel, e inte de te comhem..eller va de för flera år sen isf?..

Pips

Guest
Stämmer, men Comhem (DVB-C) använder helt andra frekvenser. Där ligger problemet.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kan nån komma med ett konkret svar nu typ, jag har comhem o ca-modul o de funkar, eller de värsta, jag har provat igår o de funka inte :gnissla ..

*krävande*

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Men det finns väl tv´s som har detta ?

Det finns 1 (en)
Sony har klämt ur sig en 40tummare tror jag som har inbyggd mottagare för både boxer och comhem. dock fick den lite si och så i betyg har jag för mig. (miljövänligare skulle den vara dessutom.)

trådlånaredit: Finns det någon som har en uppfattning om vem som ger bäst signal? Ja, jag vet. Lite som att fråga om längden på ett snöre, men ändå. Bor i com hem hus, men känner mig inte på något sätt tvungen att ta in deras utbud, trots att man slipper kortavgifter och anslutningsavgifter. MEN, som sagt, Nån som vet hur det är med sändningen. Rykten får rekordfart i denna djungeln. Stor komprimering etc... Vill ha bäst! Tänker inte prjösa storkovan för att hoppa på HD-tåget ännu, men annars pröjsar jag gärna några extra hundringar om året för att få se en signal fri från störningar och hack.
Har inga problem med en analoga sändningen från com hem som jag har nu.

Last edited:

insekten

Guest
Det finns 1 (en)
Sony har klämt ur sig en 40tummare tror jag som har inbyggd mottagare för både boxer och comhem. dock fick den lite si och så i betyg har jag för mig. (miljövänligare skulle den vara dessutom.)

trådlånaredit: Finns det någon som har en uppfattning om vem som ger bäst signal? Ja, jag vet. Lite som att fråga om längden på ett snöre, men ändå. Bor i com hem hus, men känner mig inte på något sätt tvungen att ta in deras utbud, trots att man slipper kortavgifter och anslutningsavgifter. MEN, som sagt, Nån som vet hur det är med sändningen. Rykten får rekordfart i denna djungeln. Stor komprimering etc... Vill ha bäst! Tänker inte prjösa storkovan för att hoppa på HD-tåget ännu, men annars pröjsar jag gärna några extra hundringar om året för att få se en signal fri från störningar och hack.
Har inga problem med en analoga sändningen från com hem som jag har nu.

Steg 1 för dig är att kontakta en lokal tv installatör (jag finns i sthlm tyvärr) som kommer och kollar på ditt läge och sedan mäter upp signalen och kvaliten , är signalen tillräcklig så kan du antingen ha en eller flera bordsantenner eller en eller flera ute antenner beroende på om du bor i lägenhet eller hur eller hur många tv-apparater du vill ha anslutna.
Bildkvaliten på Boxers digitala utbud är MYCKET bättre än Comhems analoga utbud.
OM du sen har bra signal så köp en box med antingen hdmi anslutning eller component jag personligen kan starkt rekomendera Topfield. grymt fin bild och deras boxar är bra.

Har du sen en plasma eller vanlig eller lcd tv? där ligger mångas problem när det gäller kvalitén på bilden.
CRT (gammal tv) bäst bild, Plasma nästan lika bra så länge du köper en BRA tex pioneer, lcd bra om du ska ansluta dator osv men ren tv så blir det sämre bild och lite skumma nyanser på färgerna.
Hoppas du har fått lite mer kött på benen nu.

Kan nån komma med ett konkret svar nu typ, jag har comhem o ca-modul o de funkar, eller de värsta, jag har provat igår o de funka inte :gnissla ..

*krävande*

Precis som valmers tidigare sagt och även jag ditt första svar som jag skrev från tjejens profil, det funkar inte och det finns nån enstaka tv som har stöd för comhem i deras inbyggda digital boxar. 99% av alla andra är det boxer som stöds. så du måste köpa en comhem box och ha den vid sidan om tv:n tyvärr.
Eller kolla upp om du kan ha boxer där du bor. finns du i sthlm kan jag kolla upp det då jag har alla instrument som behövs och kan fixa antenn och allt du behöver.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den här har stöd både för boxer och com hem.

Fast jag kör ju Canal Digital och com hem analogt, så jag måste ju ha en låda IAF

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!