Caberg V2X Carbon

Mejten

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2010
Hoj
Triumph Speed Triple 2002
Hallå,
Tänkte höra om det är ngn som har erfarenhet av Caberg V2X Carbon, kvalitetsmässigt, hur den funkar i riktiga livet om den håller vad den lovar. Tacksam för svar går nämligen i köpartankar för denna hjälm.
Mvh
Mejte

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Har den, solvisiret är guld värt, lätt, har urtag för glasögonskalmar i inredningen och iaf min glasögon får plats innanför solvisiret.
Enda nackdelen är att mitt visir läcker i ösregn, har inte undersökt det närmare eftersom det är ytterst sällan jag kör i sådana förållanden.

Mejten

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2010
Hoj
Ja jag blev oxå imponerad av solvisiret, när man är glasögonorm som jag är så blir det så stökigt att hålla på att byta glasögon hela tiden, först solglas sen vanliga osv ja du vet. Mn kvaliteten känns på det hela bra då eller?

Mejten

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2010
Hoj
Efter att ha provat o klämt o kännt efter på denna Caberg V2X Carbon, så blir det ingen sådan. Första hjälmen jag provade klämde lite grann men tillräckligt för att irretera över högerörat, säljare säger att jag kanske har för stort högeröra....eller ngt, väldigt konstig när alla andra hjälmar jag provat inte ger samma problem hursom säljaren beställer hem en ny hjälm o mkt riktigt den sitter som en smäck alltså feltillverkad hjälm...men med ett nytt problem, det inbyggda solvisirets mekanism verkar inte fungera tillfredsställande.....blir så trött känns inte som om jag vill lägga nästan 5 tusuen spänn på hjälm jag måste byta 2 ggr innan jag ens köpt den......nu vill jag inte svartmåla Caberg på ngt sätt, men jag fick inte ngra bra vibbar visst jag kan ha haft extrem otur o fått 2 måndags exemplar.....men ändå. Kan vara värt att tänka på tycker jag.

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
Jag köpte en Caberg V2X Carbon. Den är helt ok. Men, låter en del och jag tycker att visiren ger en del brytnings fel.. kanske är jag petig men men. Min förra Dainese hjälm var bättre, dock ca 200g tyngre vilket faktiskt märks. Så, på det hela taget är jag nöjd även om det nog finns bättre hjälmar för samma pris - dock ej i kolfiber.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...