caberg v2x/v2r carbon hjälm

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Vad är den allmänna åsikten om denna caberg? (http://www.caberg-helm.com/products.aspx?p=0500)
Tyckte denna hjälmen verkade smutt, den borde ju vara en del lättare än snittet, eller är det fler hjälmar idag som har kolfiber under färgen idag?

runt 3000 pix från UK känns ju ok också.

Upptäckte att väldigt få hjälmtillverkare lista vikterna på sina hjälmar på hemsidorna, skumt, bore ju vara ett högst påtagligt försäljningsargument.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag har också suttit och tittat på bl.a. den där hjälmen, inte sett den hos någon ÅF i Stockholm. Var hittade du den för ~3k i England om man får fråga?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag har också suttit och tittat på bl.a. den där hjälmen, inte sett den hos någon ÅF i Stockholm. Var hittade du den för ~3k i England om man får fråga?

Det slutade på runt 3500 med frakt.
Från ebay.co.uk
http://cgi.ebay.co.uk/CABERG-V2X-CARBON-MOTORCYCLE-CRASH-HELMET-MEDIUM-NEW_W0QQitemZ250392765638QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Helmets?hash=item250392765638&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Fick hem den förra veckan, najs som fan, har inte provkört den ute än dock.
mina vanliga glasögon sitter bra i hjälmen och går tom in under det nerfällbara solvisiret i hjälmen.

Edit: AVA Mc ska få hem den så småningom för 4000, men tröttna på att vänta...
 
Last edited:

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Bålsta
Hoj
gixx 600 ban/gata
Den hjälmen finns på AVA MC i stockholm. Väger inte mycket strax under kilot.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
mjo, dom lovade att få in den i typ en månad, sen gav jag upp och köpte den 500 billigare från UK.
riktigt najs, 1200g väger den iofs, men det är med det innbyggda solvisiret.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07

Svebba

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
Vasastan/Norrmalm
Hoj
Mellan två hojar...
Jag är toppnöjd med min!
Beställde jag med från England, ca 3300 inkl frakt.

Vill förresten passa på att tacka AVA MC som inte lät mig pruta 200:- Tycker deras 4800:- är aningen dyrt, speciellt för en som stått framme i butik...
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag har haft min sen säsongen börja nu och har vissa synpunkter på den.
Väldigt nöjd med vikt och solvisiret.
Däremot läcker visiret när det regnar ordentligt så det rinner på insidan, kasst.
Imskyddet skyddar inte lika bra som pinlocket på min gammla hjälm känns det som, eller så är det bara det att den gamla hjälmen hade mer fritt luftutrymme innuti som tog upp fukten bättre.
Men Dt är definitivt ett bra köp om man har överseende med dom sakerna.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag har också haft en sån här sedan maj och jag har inte upplevt det där med läckage vid regn och jag har nu även kört bankörning i regn utan något liknande. Dock håller jag med om imskyddet, det håller inte samma klass som ett pinlock. Jag skulle även gärna se att det fanns tonade eller spegelvisir till den trots det inbyggda.
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag har också haft en sån här sedan maj och jag har inte upplevt det där med läckage vid regn och jag har nu även kört bankörning i regn utan något liknande. Dock håller jag med om imskyddet, det håller inte samma klass som ett pinlock. Jag skulle även gärna se att det fanns tonade eller spegelvisir till den trots det inbyggda.

Jag har v2r hjälmen, och jag har tonat till den. Lite dyrt kanske, 760 riksdaler
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
rootofeveil:eek:k, får sätta mig i dushen och kolla vad problemet kan vara då, för vatten forsa in på insidan av visiret iaf, kan det vara ventilationen som läcker in vatten månne...

Men man kan väl byta det innbyggda till spegel eller mörkare om man vill, eller funkar inte den lösningen?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top