Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Den ultimata räsern.
Eller som dom hårda grabbarna berättade då det begav sig: Ska du ha max effekt och åka fort rakt fram så ska du ha en GSX 1100.
Ska du ha ett bra chassie och köra snabbt på kurviga vägar så är det CB900an du ska ha...
Jaou så var det.
Nu så har jag äntligen bestämt mig (typ 25år senare) och det blev en GSX 1100 -81 svart med blå dekor och i bra original skick.
Denna skall stukas till efter klassiskt Sveavägsrecept.
Laverdastyre, V&H Megafonsystem, Öhlinare bak (finns), Och min våta dröm en vit kortad sadel....
Alltså ingen sönderkapning av hojen eller så utan enkla förändringar.
Hur nu jag ska kunna hålla mig till det.
Ja sen kommer ju en vinter. (Kolvsatser och annat har jag såklart kikat på i förväg)
Alla delar är fixade utom just den vita sadeln.
Någon som vet vart det finns att få tag i en sådan?
Missade en komplett GSX 1100 med vit sadel i Tyskland för 500 euro.
Hade kunna köpt den och sålt hojen omgående.
Bilder på objektet kommer så snart jag lastat ur den ur vanen.
Hittade den där i går efter att ha lånat ut Vanen till den tidigare ägaren av GSXen.
Tyckte den gick lite tungt...
Eller som dom hårda grabbarna berättade då det begav sig: Ska du ha max effekt och åka fort rakt fram så ska du ha en GSX 1100.
Ska du ha ett bra chassie och köra snabbt på kurviga vägar så är det CB900an du ska ha...
Jaou så var det.
Nu så har jag äntligen bestämt mig (typ 25år senare) och det blev en GSX 1100 -81 svart med blå dekor och i bra original skick.
Denna skall stukas till efter klassiskt Sveavägsrecept.
Laverdastyre, V&H Megafonsystem, Öhlinare bak (finns), Och min våta dröm en vit kortad sadel....
Alltså ingen sönderkapning av hojen eller så utan enkla förändringar.
Hur nu jag ska kunna hålla mig till det.
Ja sen kommer ju en vinter. (Kolvsatser och annat har jag såklart kikat på i förväg)
Alla delar är fixade utom just den vita sadeln.
Någon som vet vart det finns att få tag i en sådan?
Missade en komplett GSX 1100 med vit sadel i Tyskland för 500 euro.
Hade kunna köpt den och sålt hojen omgående.
Bilder på objektet kommer så snart jag lastat ur den ur vanen.
Hittade den där i går efter att ha lånat ut Vanen till den tidigare ägaren av GSXen.
Tyckte den gick lite tungt...