Tycker någon annan än du själv att den låter för mycket ska du bara hänvisa till din egna säkerhet. Bilförare som koncentrerar sig mer på mobilen än backspegeln kan behöva bli varse om ens närvaro på fler än ett sätt. Skulle vara en bra morot, även för mc-kortet som jag planerar att ta så fort det går!Tackar!! Jag jobbar som mekaniker och har tillgång till många fina verktyg.
Ljuddämparen har jag inte bestämt mig än, tänkte kolla lite mer på det längre fram. Det hade varit roligt att höra hur den låter, är lite rädd att den kommer att låta för högt om jag sätter ljuddämparen under motorn, men kanske snyggare....svår avvägning det där.
Såg att du bor i Stenungsund, jag bor på hisingen i Säve.Inte så långt borta alltså, vi får se till att bli klara till våren så vi kan träffas och spana på våra racers!!
ha ha a de kanske e bra att den låter lite dåTycker någon annan än du själv att den låter för mycket ska du bara hänvisa till din egna säkerhet. Bilförare som koncentrerar sig mer på mobilen än backspegeln kan behöva bli varse om ens närvaro på fler än ett sätt. Skulle vara en bra morot, även för mc-kortet som jag planerar att ta så fort det går!
Haha finns många roliga alternativ på såna prov! Av någon anledning känns det så sjukt frestande att lära sig att åka på bakhjulet. Men att riskera ett år av modifikationer och planerande medan man lär sig.. Tja spännande blir det nog. Hur gör du med sätet, enkel/dubbel? Min var tänkt för två, men nu är det närmare 1 1/2ha ha a de kanske e bra att den låter lite då
Hoppas att det går bra med kortet, jag kommer ihåg när jag srev teoriprovet, en av frågorna löd så här:
Vad gör du när du närmar dig ett fartgupp?
Varav ett svarsalternativ var:
A : Du lutar dig bakåt och ger full gas.
I teorin var det tydligen fel svar, men i praktiken är det ju det ända rätta!!
Haha finns många roliga alternativ på såna prov! Av någon anledning känns det så sjukt frestande att lära sig att åka på bakhjulet. Men att riskera ett år av modifikationer och planerande medan man lär sig.. Tja spännande blir det nog. Hur gör du med sätet, enkel/dubbel? Min var tänkt för två, men nu är det närmare 1 1/2
Gjorde sätet i plywood och en bit av plastformen, skumgummidynan utskuren från den gamla och det gamla överdraget. Men den såg inte bra ut - och passar bara den tidigare formen på hojen. Fick supertips av flunk att använda Ikeas skärbräda i plast och forma dem efter behag. Ska göra detta när bakpartiet är helt klart. Sedan 4cm tjock isolering och lämnar sedan in den hos en tapetsör.Min sits kommer nog bli för en, i nu läget är den byggd av en träskiva, sittunderlägg och silvertejp (svart) men kommer nog låta en firma sy ihop en bättre sadel till mig längre fram.
Kan du bygga om din orginal sadel? Eller hur har du tänkt?
Ja, det är riktigt roligt att skruva ihop hojen när allt är lackat, rengjortVet inte varför, men av någon anledning tycker jag att detta stadie är det vackraste ett motorcykelbygge kan befinna sig i. Ren snygg och andas frammåtskridande...snyggt.
Blev bra med stötdämparna bak ser jag! Ska höja min med fast genom att förlänga fästena på svingen
Du vill inte ha lite rost av mig? något jag har gott om och din verkar sakna det..? Inte mycket 4cm kanske, i nuläget är den lite bakåtlutad. Haha har inte kört min heller än. Lite spännande är detJag blev faktiskt riktigt nöjd med stuket på den nu, hoppas bara att den går att köra nu också.....
Hur mycket skall du höja din?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |